Eva Espasa

El Patronat de la FUB nomena Eva Espasa Borràs, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement

La Comissió Executiva del Patronat de la Fundació Universitària Balmes ha nomenat aquest dijous Eva Espasa com a nova vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, a proposta del rector, i després d’informar-ne al Consell de Govern. Espasa substitueix Jordi Collet, que va demanar el relleu del càrrec, un cop finalitzat el seu primer mandat.

Premi Extraordinari de Doctorat en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona, Eva Espasa és professora del Departament de Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades a la UVic-UCC des de 1995, on imparteix assignatures de traducció audiovisual, traducció publicitària i traducció científica. Actualment, té l’acreditació de professora catedràtica i tres sexennis de recerca.

Els seus interessos de recerca són la traducció audiovisual i teatral, així com els estudis de gènere, temes sobre els quals ha publicat àmpliament, en editorials prestigioses com Oxford University Press, Routledge o Peter Lang. Ha fet estades de recerca a l'University College, London; la University of Roehampton i La Sapienza, Università di Roma. Va estudiar Traductologia a Essex (Regne Unit) gràcies a una beca La Caixa-British Council, i a Lovaina (Bèlgica). És fundadora i coordinadora del grup TRACTE (Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori), membre fundadora del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la UVic-UCC i assessora de la col·lecció “Capsa de Pandora” d’Eumo Editorial.