Docència

Martina Fabregó
Marina Garcia
Èlia Soriano

Els IX Premis Francesca Bartrina als millors TFG i TFM en estudis de gènere premien l’educació menstrual i la interseccionalitat

07.03.2024

En el marc dels actes del 8M, el centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) va celebrar l’1 de març passat a la Sala Mercè Torrents (Aula de Cinema) l’acte de lliurament dels IX Premis Francesca Bartrina als millors TFG i TFM en estudis de gènere. El premi, possible un any més gràcies al suport i finançament de l’Institut Català de les Dones (ICD), està dotat amb 1.000 euros per a cadascun o cadascuna dels guanyador(e)s de cada categoria.

Reconeixement a l’obtenció de dades i a la interseccionalitat

El treball “La maleta pedagògica com a eina d’aprenentatge per a l’educació menstrual. Experiència en una escola”, de Martina Fabregó, es va endur el guardó a millor TFG en la modalitat dels estudis de grau. En aquesta categoria, es va reconèixer també el premi accèssit a Pere Vila Masgrau pel treball “Pla de comunicació per a SAI Manresa: Campanya de visibilització d’expressions de gènere no normatives”.

El premi al millor TFM ha estat per a Marina Garcia Castillo pel treball titulat “Approaching the lesbian-Muslim intersection: experiences of queer women from Muslim background in Catalonia”. El premi accèssit a la modalitat TFM ha estat pel treball “Assaig d’una lubricació a l’educació sexual”, d’Elisenda Nieto Singla.

La recerca acadèmica per al disseny de polítiques públiques

La directora executiva de l’ICD, Èlia Soriano, present en l’acte de lliurament dels premis, va destacar la importància de la investigació i de la recerca universitària per a dissenyar polítiques públiques adequades a les necessitats socials reals.

En aquest sentit, Soriano va indicar que “sense les dades que proporciona la recerca que feu aquí, aquest coneixement no el tindríem. No sabríem amb prou precisió on hauríem d’actuar”, alhora que fa afegir: “Els treballs ens donen eines que no tenim a les administracions públiques per avançar en la transformació social”.

En aquesta edició, només s’han pogut presentar treballs de graus impartits als centres de la UVic-UCC (propis o adscrits) amb l’objectiu de reforçar la voluntat de promoure la recerca en estudis de gènere a la UVic-UCC. Així mateix, aquesta edició s’ha obert la modalitat de premis als treballs de fi de màster.