llaç lila

La UVic-UCC reflexiona sobre la perspectiva de gènere a la Universitat en les activitats del 8M

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UcC) organitza més d’una desena d’activitats entorn del 8 de març, Dia Internacional de les Dones (8M), amb el tema de la perspectiva de gènere a la universitat com a protagonista transversal. Un d’aquests actes serà la taula rodona titulada “Compartint experiències amb una mirada de gènere a la vida universitària”, que es farà el pròxim 6 de març a la sala Segimon Serrallonga, en què es tractarà la perspectiva de gènere en activitats destinades a estudiants universitaris i preuniversitaris.

La programació també inclou dues exposicions, una de les quals ja es pot visitar a la Torre dels Frares fins al 9 de març. La mostra, creada per Sandra Uve, es titula “Dones científiques i inventores”, i fa un repàs a la història de la ciència i la contribució que hi van tenir les millors dones científiques. L’exposició inclou l’opció de fer visites guiades i se’n pot consultar l’horari a través de la pàgina web. La segona exposició porta el nom de “Geologia en femení” i repassa les contribucions de les dones en les ciències de la Terra. Es podrà veure també a la Torre dels Frares a partir de l’1 de març i fins al dia 29 del mateix mes.

Perspectiva de gènere des de l’audiovisual

La Facultat d’Empresa i Comunicació, en el marc de la celebració dels 20 anys del grau en Comunicació Audiovisual, organitza dues activitats. D’una banda, el dia 2 de març a l’Aula de Cinema es projectarà el documental Dones descalces: tabús i feminitat, d’Aurora Anton i Sònia Pons, que recull testimonis relacionats amb els avenços en l’àmbit de la igualtat de gènere; de l’altra, el 8 de març es projectarà el documental Joana Biarnés, una fotògrafa en un món d’homes, una peça que repassa la biografia de la primera fotoperiodista espanyola. Posteriorment a la projecció, es presentarà la seva biografia No serà fàcil: Joana Biarnés, una fotògrafa en un món d’homes, a càrrec de Jordi Rovira, director i guionista del documental i autor del llibre.

Un espai per als estudiants de secundària

A més a més, el programa d’activitats entorn el 8M també inclou l’acte de lliurament del Premi Llegim Ciència, dins el programa de Tertúlies de Literatura Científica, que va tenir lloc el dia 1 a l’Aula Magna. Enguany, els estudiants d’ESO havien d’escriure peces relacionades amb el llibre L’evolució de Calpurnia Tate, de Jacqueline Kelly. També dins el programa de les TLC el dia 8 de març Gemma Estrada, directora de Salut Digital i Tecnologia a Ferrer Productes Farmacèutics, impartirà la conferència “Salut digital: la innovació que impulsen emprenedors tecnològics i corporacions farmacèutiques”.

Finalment, l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària, lliurarà llaços liles a les recepcions dels edificis de Miramarges, la Torre dels Frares, la Casa de Convalescència i també la Facultat de Medicina.

Les activitats d’enguany entorn el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, les coordina la Unitat d’Igualtat i compta amb la participació del CEIG, Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere; l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària; l’UDivulga, Ciència i Societat; la Biblioteca de la UVic-UCC; el projecte de Tertúlies de Literatura Científica (TLC); la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE); la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), i BAU, Centre Universitari de Disseny.

Per a més informació i per accedir als enllaços d’inscripció a les activitats del 8 de març, es pot consultar el cartell del programa.

Foto: Freepik