Imatge d'uns llaços liles sobre una taula

Molta participació en les activitats pel 8M que organitzava la UVic-UCC

Un any més la UVic-UCC ha celebrat el 8M amb un seguit d'actes i activitats reivindicatives, que prenen com a protagonistes les dones i el rol d'aquestes en la societat i que contribueixen a la visibilització de les seves aportacions. El dia 8 de març l'UHub va tenir lloc la conferència "Salut digital: la innovació que impulsen emprenedors tecnològics i corporacions farmacèutiques", de Gemma Estrada, emmarcada dins els actes de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC). Estrada, que és directora de Salut Digital i Tecnologia del Grup Farmacèutic Internacional Ferrer, va explicar el concepte de "salut digital", explicant els beneficis que preveuen que aquesta tingui sobre la població combinant la tecnologia i l'educació per millorar l'eficiència del sistema sanitari. El mateix dia, les recepcions dels edificis del Campus Vic van lliurar llaços liles, en una iniciativa impulsada per l'UHub.

Pel que fa als actes previs, el 2 de març es va projectar el documental Dones descalces: tabús i feminitat, d'Aurora Anton i Sònia Pons. L'alumnat assistent va poder participar en un debat amb la directora Aurora Anton sobre els temes que plantejava la peça, com la violència obstètrica, el plaer femení o el plantejament de la maternitat.

D'altra banda, durant tota la setmana la biblioteca continuarà oferint recomanacions de documents del seu fons amb caràcter feminista a les xarxes socials. Igualment, tota la setmana, a les biblioteques s'hi podrà trobar el projecte "Boom!!!", que recull frases reivindicatives i que conviden a la reflexió. Finalment, i fins al 29 de març, es podrà continuar visitant l'exposició "Geologia en femení" a la Torre dels Frares.

La projecció del documental Joana Biarnés, una fotògrafa en un món d'homes, prevista per al dia 8 de març al matí, es va haver de posposar a causa de la vaga dels estudiants i es farà el dia 15 de març, de 9 a 11 h, a l'Aula de Cinema. Jordi Rovira, director, guionista del documental i autor del llibre biogràfic No serà fàcil: Joana Biarnés, una fotògrafa en un món d'homes hi farà un col·loqui sobre la seva obra. Aquesta activitat s'inclou dins els actes de celebració dels 20 anys del grau en Comunicació Audiovisual.

Per a més informació sobre les activitats que es continuaran oferint durant el mes de març es pot consultar el cartell del programa. Les activitats d’enguany entorn el 8M, les coordina la Unitat d’Igualtat i hi participen el CEIG, Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere; l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària; l’UDivulga, Ciència i Societat; la Biblioteca de la UVic-UCC; el projecte de Tertúlies de Literatura Científica (TLC); la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE); la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), i BAU, Centre Universitari de Disseny.