Docència

Ampliació Laboratori Psicologia

Es renova el Laboratori de Psicologia per millorar l’accés a la recerca i la qualitat docent

El Laboratori de Psicologia de la UVic compta, des d’aquest curs, amb un nou equipament pensat per millorar l’accés a la recerca i a la qualitat docent. El laboratori renovat presenta una millora de l’espai amb nou material i programari especialitzat per desenvolupar-hi projectes de recerca i per apropar la pràctica professional als continguts acadèmics.

Les instal·lacions ofereixen nous ordinadors amb separadors per millorar l’aïllament acústic i reduir les distraccions visuals, cadires mòbils, televisor i pissarres, així com un conjunt d’eines especialitzades. Els nous instruments consisteixen en eines especialitzades que permeten prendre mesures fisiològiques objectives (BIOPAC), programes de presentació d’estímuls (E-Prime) i aparells per a la mesura de nivells sonors, entre d’altres. Segons la professora del grau en Psicologia i responsable del laboratori, Alícia Leiva, “aquest canvi respon a la demanada d'adequació als estàndards de qualitat de la Universitat, i representa una millora important, tant en l'àmbit de recerca com docent”.

Aquests instruments complementen les altres eines de què ja disposava el laboratori, com són els dispositius tecnològics dirigits a aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada o altres instruments de registre psicofisiològic. El laboratori també compta amb nous tests psicològics per a l’avaluació de la capacitat cognitiva, el funcionament executiu i els processos de control inhibitori, entre d'altres. Aquests tests, destinats al professorat i a l’alumnat, es troben al catàleg de la Biblioteca per al seu ús per a la recerca i per a la docència.

La renovació del laboratori ha promogut l’interès a generar nova formació per al professorat. Aquesta formació permetrà conèixer la normativa i ús de l’espai, la gestió de material o l’ús de les noves eines. D'altra banda, aquesta millora del laboratori permetrà impulsar la recerca del Departament de Psicologia de la FETEP, i realitzar millores en la docència.