Recerca

Kick off meeting del projecte SWIFT, on participa la Càtedra d'Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la UVic-UCC
Reunió de treball d'inici del projecte SWIFT

La Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris, en un projecte europeu de transformació dels sistemes agroalimentaris des d’una perspectiva feminista

20.04.2023

El projecte europeu SWIFT (Supporting Women-Led Innovations in Farming and rural Territories) té per objectiu promoure la transformació dels sistemes agroalimentaris cap a models agroecològics que fomenten un desenvolupament sostenible, equilibrat i inclusiu de les zones rurals europees.

Finançat per la Comissió Europea sota el programa Horizon Europe, el projecte està liderat per la Dra. Marta Rivera Ferre, professora investigadora de l’institut de recerca INGENIO, centre mixt del CSIC i la Universitat Politècnica de València. El projecte reuneix un total de 13 sòcies procedents de centres de recerca i universitats, organitzacions agràries i organitzacions no governamentals, així com 21 innovacions a 12 països europeus i 4 a Brasil i els Estats Units.

La UVic-UCC participa en aquest consorci a través de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris i lidera el paquet número quatre, centrat a analitzar la viabilitat dels projectes agroecològics des de la perspectiva de l’economia feminista, de la mà de la Dra. Marina Di Masso.

Representants de totes les entitats que participen en el projecte SWIFT es van trobar durant la setmana del 27 al 31 de març a la localitat d’Agres, Alacant, per dur a terme la reunió inicial que dona el tret de sortida al projecte.