Dues persones davant d'un quiosc amb un cartell on hi posa "Sant Jordi UVic_UCC"

La UVic es prepara per a la Diada de Sant Jordi 2023

13.04.2023

Els llibres tornen a prendre protagonisme un any més amb motiu de la diada de Sant Jordi. Aquest mes d’abril la UVic prepara un seguit d’activitats per poder celebrar la festa patronal de la Universitat.

Dues exposicions encetaran el calendari d’activitats. La primera amb el títol “Una literatura pròpia, dones escriptores”, organitzada per l'Institut Català de les Dones, es podrà visitar fins al 27 d’abril a l’Espai Josep Vernis de Miramarges. També durant el mes d’abril la Biblioteca Ricard Torrents de Miramarges exposarà les novetats editorials adquirides per Sant Jordi.

“Matar impunement. Dos criminals en el món editorial” és el títol de la conversa que tindran Sebastià Benassar i Irene Solanich, escriptors i editors de novel·la negra en català. El dia 20 d’abril, a les 11.00 h, a la Sala Mercè Torrents conversaran sobre l’edició i l’escriptura en català i a Catalunya del gènere negre i presentaran les novetats editorials de Quinqui connection (Llibres del Delicte), de Sebastià Benassar, i Eixavuiros (Edicions Xandri), d’Irene Solanich.

La sala d’actes U d’octubre de la Biblioteca Pilarin Bayés acollirà la presentació de diversos llibres que han rebut premis literaris durant el 2023, a càrrec dels seus autors: Gemma Ruiz Palà, autora de Les nostres mares, guardonat amb 63è Premi Sant Jordi; Andreu Claret, autor de París érem nosaltres, guardonat amb el Premi Ramon Llull 2023, i Gemma Ventura Farré, autora de La llei de l’hivern, guardonat amb el Premi Josep Pla 2023. L’acte es farà el dia 17 d’abril a les 19.00 h i el presentarà Jordi Vilarrodà, periodista d'El 9 Nou.

El taller “Expressa’t amb eficàcia i naturalitat”, que es farà el dia 18 d’abril a l’aula F104 també s'emmarcarà dins els actes de Sant Jordi. Mariona Casas, professora de la FETEP, experta en oratòria i coautora del llibre L’oratòria a l’abast de tothom (Eumo Editorial), impartirà aquest taller adreçat als estudiants de la UVic.

Activitats per a la comunitat universitària

Amb l’objectiu de fomentar la lectura tornen les cites a cegues amb llibres. Els dies 20 i 21 a les biblioteques de la UVic i a les recepcions de Casa Convalescència, Can Baumann i UGranollers la comunitat hi podrà trobar llibres embolicats amb només un missatge o un fragment visible, a partir del qual el podrà escollir per endur-se en préstec. A més dels llibres, també es podrà recollir un punt de llibre de Sant Jordi, enguany sobre la Biblioteca a l’Any Josep Vallverdú. Finalment, durant el matí del divendres dia 21 totes les persones que tinguin el carnet digital de la UVic, la TUI, i l’ensenyin a l’UHub se les obsequiarà amb un llibre.

Un any més la comunitat universitària pot participar, fins al dia 20 d'abril, en el sorteig de llibres per Sant Jordi. Enguany es fa gràcies a la gentilesa de les llibreries Cooperativa Abacus, Llibreria Mater, Llibreria Foster & Wallace, Llibreria Anglada i El Cafè de Les Lletres.

Els llibres sortejats aquest 2023 són Els núvols, de Carme Martí (Amsterdam); Aliades, de Txell Feixas (Ara Llibres); L’escriptora sense fronteres, de Mercè Rodoreda; La màgia de les paraules, de Teresa Muñoz (De la col·lecció Els Petits llibres del Petit Sàpiens. Inuk Books); La esperanza de Sophia, de Corina Bomann (Penguin Random House); Un alè de vida, de Clarice Lispector (Club Editor); Triomfador, de Joan Jordi Miralles (Males Herbes), i Un grapat d’ametlles, d’Agnès Esquirol (Capital Books).

Els actes de Sant Jordi a la UVic, els organitzen la Biblioteca de la UVic-UCC, Eumo Editorial, l'Oficina de Gestió Cultural de l'UHub i la Biblioteca Pilarin Bayés, amb la participació de les llibreries Abacus, Anglada, El Cafè de les Lletres, Foster & Wallace i La Mater.

Imatge: Sant Jordi UVic 2021