Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

La UVic-UCC acollirà el dinovè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

06.10.2020

Del 6 al 9 de juliol de 2021 tindrà lloc el XIX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes a la UVic-UCC. Aquest certamen és una macrotrobada de la catalanística internacional que tracta els temes relacionats amb la filologia catalana que proposa cada tres anys l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. En aquesta ocasió, el tema central del col·loqui serà “Tradició i innovació en la llengua i literatura catalanes”, que es concretarà en l’estudi, traducció i recepció de la literatura i la cultura catalanes; la literatura catalana contemporània del segle XIX al XXI; la descripció, prescripció i usos de la llengua catalana als segles XX i XXI, i dels nous enfocaments i tractaments integrats de llengua, literatura i cultura en la didàctica de la llengua i de la literatura catalanes.

Segons la segona circular emesa recentment a la pàgina web de la trobada, ja estan confirmats els ponents. Hi haurà una conferència magistral d’obertura a càrrec de Teresa Cabré (Institut d’Estudis Catalans), i una de clausura d’Enric Gallén (Universitat Pompeu Fabra), així com ponències especialitzades d’Helena Buffery (University College Cork), Sharon Feldman (University of Richmond) i Glòria Bordons (Universitat de Barcelona). En la circular s’hi poden trobar, d’altra banda, els components de les dues taules rodones previstes, i també presentar propostes de comunicació, en un termini que expira el 30 de novembre de 2020.

L’organització d'aquest col·loqui va a càrrec del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL); el Grup Textos Literaris Contemporanis: estudi, edició i traducció (TEXLICO); i el Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC), conjuntament amb la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris i la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC.

Aquest trobada triennal se celebra des de l’any 1968, sempre en una universitat europea. Els darrers col·loquis van tenir lloc a la Universitat de València (2015) i a la Universitat de Bucarest (2018). La tercera circular del certamen s’emetrà el febrer de 2012. Tota la informació sobre el col·loqui i les circulars es poden trobar al blog https://mon.uvic.cat/aillc-2021/.