Skip to main content

Internacional

Jornada BLearn Autonomy - 1
Jornada BLearn Autonomy - 2

La UVic-UCC organitza una jornada del projecte Erasmus+ BLearn Autonomy

07.07.2022
Share

Les instal·lacions d'Elisava van acollir, divendres passat, la jornada L’Ús dels Portafolis a l’Educació Superior, organitzada per la UVic-UCC. La trobada s’emmarca en el context de les accions de difusió del projecte Erasmus+ de col·laboració estratègica Fostering Higher Education Students through Blended Learning (BLearn Autonomy). La proposta va atraure unes 40 persones, de les quals 33 eren participants de diverses universitats i institucions, principalment catalanes, que no formen part del projecte.   

El portafolis digital a la docència universitària

Va encetar la jornada la conferència “El potencial del portafolis digital a la docència universitària”, impartida per Joan-Tomàs Pujolà, de la Universitat de Barcelona, que es va centrar en la importància de definir el concepte del portafolis digital, per així poder visionar el seu potencial i concretar els aspectes relacionats amb la gestió del recurs. 

Pujolà va indicar que optava per un portafolis transversal de titulació, "que doni llibertat a l’alumnat pel que fa a la tria d’eines i que, tot respectant uns mínims de blocs estructurals d’acord amb els objectius d’aprenentatge previstos, doni opcions de tria pel que fa a la selecció de mostres", va assenyalar. El portafolis digital permet potenciar de forma natural la competència digital tant de l’alumnat com del professorat. Així mateix, Pujolà va valorar l’opció d’integrar metàfores visuals per reflectir els moments de reflexió. Així mateix, "l’anàlisi discursiva de les entrades al portafolis dona indicis sobre el nivell de reflexió de l’alumnat" va afegir Pujolà.

Presentació del projecte BLearn Autonomy

Durant la segona part de la jornada es va presentar el projecte BLearn Autonomy. Xavier Rambla, de la Universitat Autònoma de Barcelona, universitat coordinadora global del projecte, va presentar el marc general de treball, així com alguns resultats preliminars, entre els quals destaca que l’alumnat dona valor al potencial que ofereixen les eines digitals per fer seguiment i avaluació de l’aprenentatge.  

Plataforma per a l’intercanvi d’experiències docents

Des de la UVic-UCC, Marcos Cánovas i Lucrecia Keim van presentar la plataforma creada a partir del recurs de portafolis electrònics Mahara per fomentar l’intercanvi d’experiències docents entre les institucions participants. Van mostrar exemples dels continguts i van indicar que aviat s’obriria perquè les persones assistents a la jornada (o interessades en general) es poguessin afegir al diàleg a partir de les experiències i propostes docents.

Finalment, Richard Samson (UVic-UCC) va introduir una fase de debat amb el públic assistent. Es van considerar els reptes de la incorporació de recursos digitals de suport a la docència, juntament amb les expectatives de l’alumnat, el professorat i les institucions. 

L'equip organitzador va valorar molt positivament la interacció que es va produir en el context formal de la jornada, però també en els moments d’intercanvi informal, amb l’objectiu de potenciar la difusió (particularment, en aquest cas, en l’àmbit català) del projecte BLearn Autonomy. 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns