Noies afganeses

La UVic-UCC s’adhereix al comunicat de la RUIGEU per al dret a l’educació  de les nenes i dones afganeses

28.09.2021

El comunicat promogut per la Red de Unidades de Igualdad de Género para la Excelencia Universitaria (RUIGEU) que reuneix les universitats públiques i algunes de privades, entre les quals la UVic-UCC, vol posar de manifest la preocupació creixent per les dificultats que tenen les dones i les nenes afganeses per accedir a l’educació, ara que ja fa un temps de la presa de Kabul per part dels talibans.

El fet que s’hagin tancat els centres de secundària femenins i es mantinguin oberts els masculins “mostra amb claredat l’hostilitat del govern talibà a respectar el dret fonamental a l’educació de dones i nenes”, afirma  el comunicat que, a més de reclamar l’educació com un element imprescindible per al desenvolupament dels pobles, insta a totes les universitats espanyoles a “activar tot tipus de programes, ajudes, beques, etc. dirigides a les docents i a les alumnes afganeses, tal com contempla la iniciativa Online Linguistic Support del programa ERASMUS”.

Finalment, el comunicat fa una crida a la comunitat universitària a exercir “la sororitat i un compromís real amb les companyes afganeses”.

Pots llegir el comunicat sencer.