L'obra de Laia Solé a la façana de l'Atlàntida

Laia Solé estrena la imatge de la nova temporada de L’Atlàntida

21.09.2023

L’artista vigatana, educadora i professora de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) Laia Solé és l’autora de la imatge de la nova temporada de L'Atlàntida. Es tracta d’una obra en blanc i negre que vol ser un homenatge a la feina invisible. La peça sorgeix del programa Artistes en escena, que porta a terme L’Atlàntida juntament amb l’Associació per a les Arts Contemporànies.

La història que amaga aquesta obra, tal com va explicar Laia Solé en el programa Les dones i els dies, de Catalunya Ràdio, que divendres passat va fer una emissió especial des del Mercat de Música Viva de Vic, és “recollir les traces que deixen els cossos en moviment”. Concretament, són les traces sobre un metre quadrat de l’escenari de L’Atlàntida, “on es reconeixen les marques de les grues, dels instruments, dels carros de llums”. Solé afegeix que vol ser un homenatge a la feina que no es veu, una mirada femenina que fa una crida a l’ecologia visual i que convida a repensar les imatges que es produeixen.

Al web de L'Atlàntida hi ha tota la informació sobre l'obra Allò que no es veu, la seva autora, així com el procés creatiu a través d'un vídeo elaborat per Miquel Pérez, professor jubilat de la FETEP.