Tretzena edició de l’Escola d’Estiu de literatura infantil i juvenil

L'Escola d’Estiu de Montserrat, dedicada als patrimonis literaris del món, homenatja Josep Vallverdú

13.07.2023

Ahir i avui s’està celebrant la tretzena edició de l’Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil a Montserrat, amb la qual col·laboren diverses membres de Glossa i docents i investigadores de la FETEP. Sota el subtítol “Literatures del món en el nostre entorn”, l’edició s’ha dedicat a patrimonis literaris de diferents cultures amb propostes com les conferències sobre Contes d’arreu del món (a càrrec d’Albert Quintana, narrador, actor i educador) i Deixem-nos (d’)històries. La literatura del món a l’aula (a càrrec d’Enric Martín, professor de llengua i literatura catalanes) o les presentacions de les col·leccions d’Akiara i de L’onada - Dones protagonistes de les Publicacions de l’Abadia de Montserrat.

Ahir al matí hi va haver la taula rodona dedicada al manga, en què Ramon Sallés (propietari de la llibreria Kritik de Vic), Oriol Estrada (director del Saló del Còmic i del Manga) i Marc Bernabé (traductor al català de manga) van oferir una visió molt polièdrica d’un gènere encara molt desconegut per a molts docents, bibliotecaris i editors. La resposta dels assistents va portar els ponents a donar molts exemples concrets de com el manga i l’anime acaben sent les portes a tota mena de literatura per a joves i ofereixen així una imatge molt més àmplia i exempta de prejudicis.

Any Vallverdú

En el marc de la commemoració del centenari de Josep Vallverdú, l’Escola ha volgut homenatjar aquest escriptor de llarga trajectòria. Autor de moltes obres de diferents gèneres i temàtiques, és especialment rellevant la seva contribució a la literatura infantil i juvenil en llengua catalana. Carme Vidal, comissària del centenari, va recollitr el diploma i l’acte va anar acompanyat d’una glosa a càrrec de Maria Pujol, autora de la tesi i del llibre Josep Vallverdú: entre l’activisme cultural i el talent literari.