Francesc Codina, Marc Sureda i Àngels Verdaguer

L’Institut Superior de Ciències Religioses i la Càtedra Verdaguer organitzen les jornades Verdaguer: Poesia i Religió

En el marc de la Jornada de Tardor de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic (ISCRVic) els dies 23, 24 i 26 de novembre tenen lloc al Seminari de Vic les jornades Verdaguer: Poesia i Religió, coorganitzades per la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC, amb la col·laboració de la Fundació Jacint Verdaguer; la Societat Verdaguer; el Centre d’Innovació i Formació en Educació de la UVic-UCC, i el Patronat d’Estudis Osonencs.

En la roda de premsa de presentació de la jornada que va tenir lloc la setmana passada, la directora de la Càtedra Verdaguer, M. Àngels Verdaguer, va explicar que el “programa inclou diferents ponències de diferents membres de la Societat Verdaguer que faran un repàs de l’obra més èpica (L’Atlàntida i el Canigó) fins a l’obra més religiosa (d’Idil·lis  i cants místics a Càntics).

Entre les diferents ponències i debats, la jornada acull la presentació de l’Anuari Verdaguer, fruit d’un col·loqui efectuat el 2021, com també la presentació del llibre de Pere Tió i Puntí, Pobresa. Poemes de Jacint Verdaguer.

El president del Patronat d’Estudis Osonencs, Francesc Codina, va remarcar durant la presentació que la jornada pretén posar realçar el que possiblement es pot considerar el “gran poeta del segle XIX”, a banda de reafirmar que Jacint Verdaguer sempre va ser una persona coherent pel que fa a la seva obra i la seva condició personal, on la fe, la creença i els valors cristians van ser presents.

Finalment, el director de l’ISCRVic, Marc Sureda, va posar en relleu la importància que pren l’Institut com a centre formatiu del Bisbat de Vic i que amb aquestes jornades científiques estableix col·laboracions amb altres entitats i organitzacions que se sumen a compartir coneixement i a fer arribar les ciències d’humanitats a totes les persones a qui els pugui interessar.

La Jornada acabarà el dissabte 26 de novembre, amb una ruta literària a peu i guiada, que partirà de l’ermita de Sant Jordi Puigdeslloses fins a la font del Desmai, un recorregut amb un caràcter plenament Verdaguerià.