Pilar godayol

Pilar Godayol, membre del Consell Científic de la Junta Directiva de l’AIETI

Pilar Godayol, coordinadora del GETLIHC (Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació) i catedràtica de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la UVic-UCC, ha estat escollida membre del Consell Científic de la Junta Directiva de l’Associació Ibèrica d’Estudis de Traducció i d’Interpretació (AIETI), que, des d’enguany, presideix Luis Pegenaute Rodríguez (UPF). El Consell Científic està format també per Icíar Alonso Araguás (USAL), Vivina Almeida Carreira de Campos Figueiredo (ESAC), José Tomás Conde Ruano (UPV), Josep Marco Borillo (UJI), Ana Rojo López (UMU), María Teresa Veiga Díaz (UVI) i Juan Zarandona Fernández (UVA).

Fundada el febrer de 2003, l’Associació Ibèrica d’Estudis de Traducció i d’Interpretació és l'única associació acadèmica que reuneix els investigadors i les investigadores de la traducció i la interpretació de totes les llengües de la península Ibèrica i s’ha convertit en un dels pilars imprescindibles per a l’intercanvi intel·lectual de la disciplina. Els seus objectius principals són: incentivar la reflexió, l'estudi, la investigació, la docència i l'intercanvi científic al voltant dels camps de la traducció i la interpretació i el seu impacte social i cultural; promoure i difondre els estudis de traducció i interpretació, i estimular la millora constant de la formació i la qualitat de la traducció i de la interpretació en els seus entorns professionals. A banda de promoure simposis i tota mena de reunions científiques especialitzades nacionals i internacionals, premiar la millor tesi del bienni, editar actes i tesis premiades, l’AIETI organitza un congrés internacional general bianual, que té lloc a diferents universitats de l’Estat espanyol i que aplega la gran majoria de la comunitat científica de l’àmbit. El pròxim congrés es farà el 2024 a la Universitat del País Basc.