Irene Solanich i Sebastià Benassar
Taula amb els llibres de Solanich i Benassar exposats
Irene Solanich i Sebastià Benassar
Diverses caixes de gusta amb missatges impresos. Cites a cegues amb llibres a Cansa Convalescència

Sebastià Benassar i Irene Solanich parlen sobre crims en el marc dels actes de Sant Jordi a la UVic

La UVic ha acollit aquest dijous al matí una conversa entre Irene Solanich i Sebastià Benassar, autors i referents en el camp de la novel·la negra, que ha dut per títol "Matar impunement. Dos criminals en el món editorial”. Es tractava d'una de les activitats programades en el marc de la celebració de Sant Jordi, festa patronal de la Universitat. Irene Solanich és editora a Llibres del Delicte i autora del llibre Eixavuiros (Edicions Xandri) i Sebastià Benassar és editor d’Edicions Xandri i autor del llibre Quinqui connection (Llibres del Delicte) . Ambdós són, a més, professors de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP).

A l’acte els dos autors han parlat sobre el món editorial i el seu funcionament, des del contacte amb l’autor fins a la publicació del llibre. “L’editor ha d’estar atent a tot” ha dit Solanich, explicant la feina que es duu a terme en les editorials, “hi ha molta feina darrere d’un llibre i especialment en les editorials petites, sempre s’ha de saber fer una mica de tot”. Pel que fa a l’estat actual del mercat, Sebastià Benassar ha apuntat que “avui en dia vendre 1.000 exemplars d’un llibre és una heroïcitat”, i ha explicat que les tirades acostumen a ser d’uns 700 exemplars de mitjana. A continuació, també han fet un repàs a la història de la novel·la negra i, en especial, a la novel·la negra en català.

Finalment, els dos autors han presentat els seus llibres. “Eixabuiros neix de l’odi” ha explicat Irene Solanich en referència al seu recull de relats de gènere negre. “L’odi és una emoció molt humana i aquest llibre l’he escrit des d’allà” ha assenyalat. Per la seva banda, Sebastià Benassar ha explicat que el seu llibre Quinqui Connection és una novel·la negra inspirada en històries reals de Mallorca “Quinqui Conection conté anècdotes, vivències, casos reals i fets, d’abans i d’ara”.

Continuen les activitats de Sant Jordi

La comunitat ja pot gaudir de "cites a cegues" amb llibres, organitzades per la biblioteca de la UVic. Avui i demà a les recepcions de Casa Convalescència, Can Baumann,  UGranollers i a les biblioteques de  Miramarges i Torre dels Frares  hi haurà llibres desconeguts on només es podrà llegir l'inici de l'obra, a partir del qual aquelles persones interessades podran escollir quina obra endur-se en préstec. També durant aquests dos dies es podran recollir els punts de llibre, que commemoren l'any Josep Vallverdú. A més, durant el matí del divendres dia 21 l'UHub regalarà un llibre a totes les persones de la comunitat que tinguin la TUI i l'ensenyin.

Finalment, i durant tot el mes d'abril, es podran visitar dues exposicions relacionades amb Sant Jordi: la biblioteca Ricard Torrents exposarà les novetats editorials adquirides per Sant Jordi i l'Espai Josep Vernis acull "Una literatura pròpia, dones escriptores", organitzada per l'Institut Català de les Dones.

Per a més informació es pot consultar el programa d'activitats de Sant Jordi.