Un moment de l'acte d'inauguració de curs

Una conferència del rector sobre la història de les universitats a Catalunya en la inauguració del curs a l’ISCRVic

06.10.2022

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va pronunciar, aquest dimecres al vespre, la conferència inaugural del curs 2022-2023 de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic (ISCRVic). En la seva ponència, que va tenir lloc a la sala d’actes Torras i Bages del Seminari, el rector va fer un recorregut pels 800 anys d’història de les universitats a Europa i es va centrar en el cas català, des dels primers centres d’estudis superiors lligats a l’Església fins al moment actual.

L’acte el va presidir el bisbe de Vic, Romà Casanova, i també va comptar amb la intervenció del director de l’ISCRVic, Marc Sureda, que va presentar la memòria del curs anterior i els reptes de la institució per a l’actual. Per la seva banda, el degà de la Facultat de Teologia de Catalunya i prevere del bisbat de Vic, Joan Torra i Bitlloch, també va prendre part en l’acte.