Homenatge a Llorenç Soldevila a La Damunt

Una vuitantena de companys s’apleguen a La Damunt per homenatjar Llorenç Soldevila

06.07.2023

Una vuitantena de persones van participar aquest dimarts a l’acte d’homenatge a Llorenç Soldevila, organitzat des del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETEP i la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris. L’acte estava pensat com una ruta literària des de Vic a  l’ermita de La Damunt de Folgueroles, que unes quaranta-cinc persones van fer a peu; deu, en bicicleta, i la resta hi va anar en cotxe directament.

Un cop allà, abans de començar l’acte, la professora Mia Güell va explicar el sentit de l’homenatge. A continuació, la directora de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris, M. Àngels Verdaguer, va explicar el poema "L’arpa", que Mossèn Cinto va escriure inspirant-se en La Damunt, que després va recitar la professora Dolors Rusinyol.

En acabat, es va fer una plantada simbòlica en honor a Llorenç Soldevila d’un esqueix del llorer que Jacint Verdaguer va plantar a la Gleva. En el torn dels parlaments, el degà de la FETEP, Eduard Ramírez, es va basar en la lliçó de jubilació que va fer Llorenç Soldevila, en què parlava de la passió per la docència i va recordar el seu caràcter emprenedor i innovador. Finalment, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va cloure l’acte destacant la capacitat de la UVic-UCC de fer un homenatge tan sentit per a les persones que n’han format part, “un tret distintiu d’una universitat petita i humana”.