Participants a la 21a edició del congrés La ciència feta pels infants
Participants en la 21a edició del congrés La Ciència feta pels Infants

450 nens i nenes participen en el Congrés La Ciència feta pels Infants

30.05.2024

Uns 450 nens i nenes de 7 escoles de la comarca d’Osona han participat en la 21a edició del congrés La Ciència feta pels Infants, que impulsa la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia. El congrés, que  va néixer el 2003 de forma pionera a Catalunya, es va celebrar els dies 23 i 24 de maig a l’Aula Magna de la UVic-UCC i té per objectiu desvetllar en els infants l’interès per la ciència i la recerca.

Els alumnes que han participat en aquesta edició són de cicle inicial (4 escoles), infantil (2 escoles), cicle mitjà (1 escola) i cicle superior (1 escola). Les escoles participants han estat l'Escola Mare de Déu del Sòl del Pont de Roda de Ter, l'Escola Pompeu Fabra de Manlleu, l'Escola Dr. J. Salarich de Vic, l'Escola Voltregà de Sant Hipòlit de Voltregà, l'Escola El Petit Miquel de Vic, l'Escola Vic-Centre de Vic i l'Escola Rocaprevera de Torelló, a més de l’Escola Lluçanès de Prats.

Aquest any s'han presentat investigacions sobre la nutrició de les plantes, la biodiversitat i el comportament dels ocells del pati, el cicle de l’aigua, la flotabilitat, la transferència de calor en diferents materials, el cicle vital de les plantes i la caiguda de les dents.