Institucional

Grup d'estudiants francesos que van fer de guies als futurs estudiants de la UVic
Imatge de les JPO online
Imatge de les JPO 'online'

600 futurs estudiants particien en les Jornades de Portes Obertes 'online' de la UVic i 250 ho fan en la jornada presencial específica per al públic francès

29.02.2024

Els dies 19, 20 i 21 de febrer la UVic va organitzar les Jornades de Portes Obertes (JPO) online, que van reunir més de 600 estudiants de batxillerat i cicles formatius, i les seves famílies.

Durant aquests tres dies es van fer catorze xerrades virtuals diferents: per a interessats en Medicina, Odontologia i Audiologia General, Biociències, Enginyeries, Comunicació, Empresa, Global Studies, Salut, Educació, Esport, Psicologia i Educació Social, i cicles formatius de grau superior. L'últim dia, se'n va oferir una d'específica per resoldre dubtes sobre beques, ajuts econòmics, sistemes de pagament i descomptes.

En les diverses xerrades, hi va participar professorat de la UVic i estudiants, que van explicar els temes de més interès sobre els estudis i la vida universitària. A més, després de les seves intervencions, es van resoldre dubtes com les vies d'accés als graus, els horaris, les notes de tall, les mencions i els itineraris, el sistema de beques actual, els tràmits de preinscripció i de matrícula, les convalidacions i la possibilitat de viure en residències universitàries.

Una JPO per al públic francès

Uns dies abans, el dissabte 17 de febrer, es va fer una Jornada de Portes Obertes destinada al públic francès, a la qual van acudir més de 250 futurs estudiants amb les seves famílies. En aquesta jornada, organitzada per l’Àrea de Màrqueting, hi van participar estudiants francesos, la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, l’Àrea de Gestió Acadèmica, l’UHub i la Unitat de Programes Internacionals.

Durant tot el dia, els futures estudiants i els seus acompanyants van poder visitar la universitat de la mà d’estudiants francesos actuals, que els van fer rutes guiades per les instal·lacions. A més, també van poder assistir a diverses xerrades informatives sobre l’accés a la UVic, que en el cas dels estudiants francesos inclou un tràmit a través de la UNED per al reconeixement dels estudis a França.

L'alumnat es va mostrar molt interessat en el grau en Fisioteràpia, que és de difícil accés a França, però també en altres estudis de l’àmbit de la salut, com Medicina o Odontologia, entre altres.