Alícia Casals

Alícia Casals, síndica de greuges de la UVic-UCC, rebrà la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives d’Universitats

30.06.2022

Alicia Casals, síndica de greuges de la UVic-UCC, rebrà la Medalla d’Honor 2022 de la Xarxa Vives d’Universitats. El guardó, que es lliurarà el pròxim 12 de juliol en un acte a la Universitat Autònoma de Barcelona, l’atorga el Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats, format pels 22 rectors de les universitats que en són membres.

Alícia Casals i Gelpí és enginyera industrial, doctora en Informàtica i catedràtica de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha treballat sobre robòtica intel·ligent amb aplicacions mèdiques com a directora del programa de Robòtica de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya, i ha desenvolupat projectes i prototipus de sistemes robotitzats d'ajut per a discapacitats i per a intervencions quirúrgiques. És membre de l'Institut d'Estudis Catalans des del 2007 i en presideix de la seva Secció de Ciències i Tecnologia des de 2019. També ha estat implicada en diversos congressos internacionals de robòtica experimental, essent vicepresidenta de la IEEE Robotics and Automation Society (2008-2009) i presidenta del Technical Committee on Biorobotics de la IEEE Engineering in Medicine and Biology Society (2016-2017). Durant la seva trajectòria, ha rebut nombrosos premis i distincions, com el Premi Internacional de Barcelona en Ciència i Tecnologia (1992), el Premi Ciutat de Barcelona de Tecnologia (1996) i la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic de la Generalitat de Catalunya (1998). Des del desembre de 2019 és la síndica de greuges de la UVic-UCC.

La Medalla d’Honor de la Xarxa Vives d’Universitats és la màxima distinció que atorguen conjuntament les 22 universitats de la Xarxa Vives, en reconeixement de la trajectòria professional, el compromís amb la ciència, la cultura i la societat que, des de diferents àmbits i disciplines, han desenvolupat les persones homenatjades. Des de 1995, any en què es van lliurar les primeres medalles, han rebut aquesta distinció 29 persones dels més diversos àmbits de coneixement. Juntament amb Alícia Casals, també rebrà el guardó del 2022 la cantant i compositora Maria del Mar Bonet.