Anna Erra, en el moment de ser investida presidenta del Parlament

Anna Erra és elegida presidenta del Parlament de Catalunya

15.06.2023

La presidenta del Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes) i alcaldessa de Vic, Anna Erra, va ser elegida divendres passat presidenta del Parlament de Catalunya. El ple de la cambra catalana va escollir-la amb els vots a favor del grup de Junts per Catalunya i dels d’Esquerra Republicana, i amb el vot en blanc de la CUP. D’aquesta manera pren el relleu a Laura Borràs, que havia estat suspesa com a diputada i com a presidenta el juliol passat, i a Alba Vergés, que n’és vicepresidenta primera i que els darrers mesos havia assumit el càrrec en funcions.

Erra, que ha estat presidenta de la FUBalmes els darrers vuit anys, i membre del Patronat des del desembre de 2013, es va comprometre en la seva primera intervenció un cop escollida a “exercir una presidència plena, amb rigor i amb totes les seves atribucions” i va anunciar que recorrerà tot Catalunya per escoltar les necessitats dels ciutadans. En aquest context, va fer èmfasi en la seva procedència de Vic i en la seva experiència com a alcaldessa, i va reclamar tolerància i respecte mutu a tots els parlamentaris per tal de poder defensar la sobirania del Parlament per sobre de tot, i el dret a debatre, a parlar i a votar sobre tot el que acordin els grups. “Defensaré la institució de qualsevol ingerència externa, mantindré l’exigència democràtica i els drets polítics dels diputats” i també “la modernització i la transparència de la institució”, va dir.

L’elecció com a presidenta del Parlament li arriba, a Erra, just uns dies abans que deixi de ser formalment alcaldessa de Vic, fet que succeirà en l’acte de constitució del consistori que, com a tots els municipis, tindrà lloc aquest dissabte al migdia. El relleu a l’Ajuntament va intrínsecament lligat al relleu, també, al capdavant del Patronat de la FUBalmes. Aquest s’efectuarà dijous que ve, 22 de juny, quan tindrà lloc el plenari de l’organisme en el qual el nou alcalde o alcaldessa de Vic assumirà el càrrec.