Anna Escribà
Tesis doctorals

Anna Escribà, Daniel Cañigueral i Laura Redondo, nous doctorats de la UVic-UCC

15.12.2022

Durant el transcurs del mes de novembre, Anna Escribà Salvans, Daniel Cañigueral Viñas i Laura Redondo Parejo van defensar les seves respectives tesis i es van doctorar a la UVic-UCC.

En el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, el 4 de novembre va tenir lloc l’acte de defensa de la tesi doctoral d’Anna Escribà Salvans, amb el títol “Sarcopènia en residents geriàtrics d’Osona segons els criteris de l'European Working Group on Sarcopenia in Older People 2: Estudi observacional”, dirigida per Javier Jerez Roig i Eduard Minobes Molina. El tribunal, format per Fabricio Zambom Ferraresi, de la Universidad Pública de Navarra; Cristina Vaqué Crusellas, de la UVic-UCC, i Mercè Sitjà Rabert, de la Universitat Ramon Llull, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. En paraules de la doctora: "La tesi, en un primer estudi transversal multicèntric, aporta una valoració geriàtrica integral sobre l'estat de salut de les persones grans institucionalitzades d'Osona en la prepandèmia. Es complementa amb un estudi longitudinal de dos anys, on s'identifiquen els factors predictors de mortalitat per covid-19. La tesi proporcionarà eines als professionals sanitaris per detectar condicions de salut que millorin el declivi funcional de les persones grans institucionalitzades".

El dia 11 de novembre, en el marc del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives, Daniel Cañigueral Viñals va defensar la seva tesi doctoral, que porta per títol "Maria Montessori, Barcelona i Eladi Homs. Període 1911-1923", dirigida per Antoni Tort Bardolet i Joan Soler Mata. El tribunal, format per Bernat Sureda Garcia, de la Universitat de les Illes Balears; Laura Domingo Peñafiel, de la UVic-UCC, i Jordi Garcia Farrero, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació de notable. Segons explica Cañigueral, "el motiu principal de la meva inscripció al doctorat a la UVic-UCC va ser la idea de voler entrar en un entorn diferent del de les universitats italianes. A més, l'oportunitat de posar-me en contacte amb altres estudiants de doctorat dins del curs interuniversitari de bioinformàtica i de col·laborar amb institucions de prestigi com el PRBB m'ha permès perfeccionar els meus coneixements i habilitats".

Finalment, Laura Redondo Parejo va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral "Aportación del Trabecular Bone Score en el estudio de factores de riesgo de fractura osteoporótica en una cohorte de mujeres postmenopáusicas de la comarca de Osona", dirigida per Eduardo Kanterewicz Binstock. La tesi, desenvolupada en el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, es va defensar el 25 de novembre. El tribunal, format per Francesc Xavier Nogues Solan, de la Universitat Pompeu Fabra; Natàlia Garcia Giralt, de la Universitat de Barcelona, i Ana Monegal Brancós, de l’Hospital Clínic de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent. Redondo comenta sobre la seva recerca que "els nostres resultats suggereixen que el TBS pot ser una eina útil en la valoració del risc de fractura osteoporòtica, complementada amb la DMO i els factors de risc clínics. En dones DM2 amb fractura el TBS sembla aportar més informació que la DMO aïllada, per la qual cosa considerem que el TBS hauria d’incorporar-se a les eines usuals d’estudi d’osteoporosis”.