Reunió patronat FUBalmes desembre 2021

Antoni Molas, David Serrat, Jordi Valls i Ramon Benedito, nous patrons de la FUBalmes

22.12.2021

Des d’aquest dimarts, el Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes) compta amb quatre nous patrons, que van ser nomenats en el marc de la reunió ordinària. En primer lloc, Antoni Molas i Casas, que ocupa el càrrec de president del Consorci Hospitalari de Vic, en substitució del seu antecessor, Jaume Portús, que havia cessat del càrrec el juny passat. En segon lloc, Jordi Valls Riera, en substitució de Miquel Blanch Ferrarons, a proposta del Comitè Executiu de la Fundació Universitària del Bages. En tercer lloc, i atenent a la fi del mandat d’Antoni Trasobares, ha estat nomenat patró Ramon Benedito Graells, anterior president de la Fundació Elisava.

Finalment, David Serrat, rector de la Universitat de Vic entre els anys 2002 i 2006 i Medalla Institucional de la Universitat (2010) també formarà part del Patronat, en substitució d’Anton Granero, que havent complert vuit anys de mandat, ahir va deixar el càrrec. En el seu parlament, Granero va afirmar que després de quaranta-tres anys vinculat a la institució no ha deixat mai d’aprendre, i va tenir unes paraules de reconeixement per a totes les persones amb qui ha sumat al llarg d’aquesta etapa, persones que “amb gran dedicació han fet possible recuperar una universitat amb qualitat acadèmica i qualitat humana, sense cap institució religiosa ni cap empresa al darrere, només amb l’ajut de l’Ajuntament quan el projecte ja estava molt avançat”. Granero també va aprofitar per fer algunes reivindicacions, com ara un major reconeixement de la tasca feta per Eumo Editorial i per l’estudi de disseny Eumogràfic, un canvi en el requisit de ser catedràtic per esdevenir rector de la UVic-UCC o dotar la Universitat “d’un espai expositiu de debò”.

A més d’Anton Granero, coincidint amb la reunió de Patronat d’aquest desembre també deixen el seu càrrec de patrons Pere Girbau Pous, després de vuit anys exercint-lo; Antoni Trasobares i Joaquim Albareda, després de culminar un mandat de quatre anys, i Joan Font Fabregó. Alhora, el Patronat va aprovar la renovació de tres patrons més: Assumpta Fargas Riera, exrectora; Sergi Domínguez, com a representant del PAS, i Ana M. Palomo, com a representant del PDI. Tots tres inicien el seu segon mandat, i els dos últims ho fan després que el Claustre, en la sessió d’aquest octubre, els reelegís.