Jordi Cano

Aquest divendres s’inaugura l’exposició ‘Univers Jordi Cano’ a l’ACVIC

Aquest divendres, a les 19 h, s’inaugura l’exposició “Univers Jordi Cano” a l’ACVIC, Centre d’Arts Contemporànies. Es tracta d’una mostra expositiva, comissariada per Glòria Picazo, que es podrà visitar fins al 23 d’abril als espais d’ACVIC i de l’Escola d’Art de Vic, en el marc de la commemoració del 25è aniversari de la UVic-UCC.

El projecte “Univers Jordi Cano” s’ha estructurat seguint quatre àmbits que reflecteixen l’univers que envolta l’obra de l’artista traspassat l’any 2020. El primer d’aquests àmbits està destinat a construir un retrat intel·lectual de Cano, a partir dels referents culturals que el van acompanyar al llarg de tota la vida. Referents que van des del teatre, la dansa, el cinema, la literatura, la música i les arts visuals.

El segon àmbit de l’exposició parteix de tres edicions sobre la seva obra artística, pensades com a extensió de les idees presents en el rerefons de les seves obres. Es tracta d’1 + 1 = 1 (Sumar-se),  L’archiviste de Coda,  i  Llegit, per tant, viscut. Un altre dels àmbits, en aquest cas temàtic, està dedicat a les referències constants a personatges de la literatura infantil, com Aladdin, Alícia al País de les Meravelles, la Caputxeta Vermella o Peter Pan, una qüestió recurrent al llarg de tota la seva trajectòria artística.

El darrer àmbit del projecte es troba a l’espai d’exposicions de l’Escola d’Art de Vic i pretén donar a conèixer l’activitat docent de Jordi Cano, portada a terme al llarg de les dues darreres dècades, bàsicament a l’Escola Elisava de Barcelona, i que és la conseqüència lògica de les seves tasques prèvies, desenvolupades a Eumogràfic, Eumo Editorial i, darrerament, a Eumo_dc, així com de la seva llarga col·laboració amb la UVic.

Artista autodidacta

Jordi Cano era autodidacta i va compaginar el seu treball d’actor (1979-1982) amb el de pintor i, posteriorment, amb el de dissenyador gràfic i director de comunicació, portant a terme una important tasca docent en els àmbits del disseny i la comunicació. Des de 1972, en què va realitzar la seva primera exposició individual, fins al 2003, en què va tenir lloc l’última, va col·laborar amb galeries destacades de Barcelona, Brussel·les, Palma de Mallorca, Santander i Bilbao. També va participar en nombroses exposicions col·lectives i en diverses edicions d’ARCO a Madrid.

L’any 1982, juntament amb Anton Granero, va crear l’estudi de disseny Cano/Granero Associats i el 1984 varen fundar Eumo Gràfic, empresa vinculada a la UVic, que l’any 2014 va passar a ser Eumo_DC, de la qual va ser el director. Va compaginar aquestes tasques amb la de director del màster en Disseny, Estratègies de Comunicació i Publicitat de l’Escola Superior de Disseny Elisava. També fou director del màster universitari en Disseny i Comunicació d’Elisava / Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, de la qual va ser professor del grau en Publicitat i Relacions Públiques fins al 2017. Darrerament va estar vinculat a la UVic, on va dirigir UMedia.