Cartell i llibret dels 25 anys

Celebració amb una trentena d'actes

28.04.2022

La UVic-UCC vol aprofitar el 25è aniversari per homenatjar totes les persones que, d’alguna manera o altra, han format part de la història de la institució i han contribuït a engrandir-la. En aquest punt, la secretària general de la UVic-UCC, Anna Sabata explica que el lema escollit en aquesta celebració —“Persones, coneixement i territori”—, elaborat de manera conjunta i transversal, vol destacar la importància que tenen aquests tres elements per a la institució. El programa d’actes s’ha fet amb la voluntat d’obrir la celebració a la ciutat però també “hem volgut que els 25 anys siguin propers a totes les persones de la comunitat universitària”, diu Sabata.

Un dels primers actes serà una taula rodona entre exestudiants i estudiants de la universitat, el divendres 29 d’abril, a les 17.30 h, a quatre facultats: FEC, FCTE, FETEP i FCSB. Cadascuna d’aquestes taules rodones es farà en un espai diferent—Sala Mercè Torrents, Sala Segimon Serrallonga, C005 i F103/F104, respectivament. Tot seguit hi haurà una trobada d’exalumnes al pati de la Torre dels Frares.

El dilluns 2 de maig, la consellera d’Universitats i Recerca, Gemma Geis, inaugurarà al Palau Robert de Barcelona l’exposició "UVic-UCC, 25 anys. Persones, coneixement i territori", que explicarà la naturalesa de la UVic-UCC i les seves principals característiques. A partir de diversos plafons informatius i fotografies, la mostra s’organitza en set àmbits diferents: docència, recerca, internacional, comunitat, federacions i territori, Eumo i resum històric. La inauguració de l’exposició, a les 13 h, comptarà amb una ponència del periodista Antoni Bassas titulada “A Oxford també hi ha boira”.

Un altre dels actes previstos és una taula rodona d’exrectors (de 10 a 11.30 h) i exvicerectors de Recerca (de 12 a 13.30 h) de la UVic-UCC, que tindrà lloc el dimarts 10 de maig, a la Sala Segimon Serrallonga. El debat estarà moderat pels actuals rector, Josep Eladi Baños, i vicerector de recerca, Jordi Collet, respectivament.

El moment culminant de la celebració del 25è aniversari de la UVic-UCC serà el 20 de maig, coincidint amb la data d’aprovació de la Llei de reconeixement de la Universitat de Vic. A les 12 h es  farà un acte institucional a l’Aula Magna, amb la conferència del Dr. Javier Paricio, de la Universidad de Zaragoza, “Repensar las titulaciones? La educación superior ante el desafío de una sociedad compleja y cambiante”. El mateix dia, a les 19 h a l’Atlàntida de Vic, hi haurà un espectacle poètic, musical i visual que farà una mirada al passat, al present i al futur de la institució.

El darrer acte del 25è aniversari d’aquest curs acadèmic serà la cerimònia d’investidura d’Òscar Camps Gausach, fundador de l’ONG Proactiva Open Arms, com a doctor honoris causa. Aquest reconeixement tindrà lloc el 29 de juny, a les 12 h, a l’Aula Magna de la UVic-UCC.

25 anys en imatges

El programa d’actes del 25è aniversari inclourà altres activitats i exposicions que s’allargaran fins al mes d’octubre de 2022, moment en què coincidirà la cloenda de l’aniversari amb la inauguració del nou curs acadèmic 2022-2023.

Amb motiu del 25è aniversari de la UVic-UCC també s'ha habilitat un web amb format de publicació digital on, entre altres informacions, també es pot consultar tota la programació d'actes.

A més a més, per commemorar l'efemèride també s'han editat cartells del 25è aniversari de la UVic-UCC i uns llibrets de record, dels quals se n'han publicat unitats limitades. Qui estigui interessat en tenir-ne pot adreçar-se a les recepcions de les facultats.