Cineclub a l'Atlàntida

Cineclub Vic homenatja Aina Roca Anfruns amb una projecció dedicada

16.12.2020

La sessió de dimarts passat de Cineclub Vic va retre homenatge a Aina Roca Amfruns, l’anterior cap de secretaria de la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar de la UVic-UCC traspassada aquest estiu en accident de cotxe. L’homenatge va consistir en la projecció de la pel·lícula Tener y no tener (1944), del director estatunidenc Howard Hanks, una de les pel·lícules preferides de l’Aina. Al web de Cineclub Vic s'hi destaca que “aquesta era una de les pel·lícules favorites de l’Aina Roca Anfruns. L'Aina era capaç de repetir-ne tots els diàlegs i de veure-la una vegada i una altra. Per això ens la tornarem a mirar, i escoltarem com ens xiuxiueja els diàlegs“.

L’acte va acollir amics i familiars que no es van voler perdre l’ocasió d’homenatjar i recordar una persona tan estimada com l’Aina Roca. Abans de la projecció van prendre la paraula Quim Crusellas, membre de la Junta de Cineclub i president de les Nits de Cinema Oriental, que va parlar de la relació de l'Aina amb el Cineclub, i Andreu Roca, pare de l'Aina, que ho va fer sobre la relació de l'Aina amb la pel·lícula, que mirava des que era petita, i de la qual se sabia els diàlegs de memòria. Tant Andreu Roca com Quim Crusellas havien estat presidents de la Junta de Cineclub.