Docència

Fotografia taller Interlingua

Docents de la FETEP participen en un taller per millorar les habilitats orals dels estudiants dels graus de Mestre

Una quinzena de docents de la FETEP han participat al taller "Millorar la competència oral dels estudiants dels graus de Mestre de la UVic’" que s’ha impartit a principis d’aquest 2022 dins del projecte Interlingua, organitzat pels Serveis Lingüístics i el Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP). El taller, certificat pel Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE), constava de dues sessions: la primera, el 12 de gener, va girar a l’entorn dels reptes que cal atendre i els recursos que es poden implementar per promoure la comunicació oral a l’aula universitària, i va anar a càrrec del professor de la UPF Josep M. Castellà, expert en oratòria. En la segona sessió, l’1 de febrer, la professora de la FETEP i membre del GRELL, Mariona Casas, va centrar-se en el disseny, la implementació i l’avaluació d’activitats orals a aula.

El projecte Interlingua va arrencar el novembre amb la conferència “Fer de mestres: una feina d'interacció i comunicació orals”, adreçada als estudiants de 1r curs dels graus de Mestre, que va anar a càrrec de Montserrat Vilà, professora de la UAB experta en didàctica de la llengua oral. Paral·lelament, el professorat del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura està rebent una formació sobre estratègies per millorar la pronunciació dels estudiants, a càrrec de Josefina Carreras (UB). El projecte, que desplega la UVic-UCC, forma part d’un programa coordinat per la UB en el qual també participen la UAO i la UIC.