Docència

2n Congrés en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

El 2n Congrés de Multimèdia desvetlla els requisits per accedir a la indústria del videojoc, que està a l’alça

13.04.2023

El 29 de març passat va tenir lloc el 2n Congrés de Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, centrat en la creació de videojocs com una professió i un sector a l’alça. El Congrés estava dirigit a estudiants de cicle formatiu de grau superior (CFGS) i hi van participar més de 40 alumnes de Teknós – Campus Professional UVic-UCC, INS Lacetània i INS Sa Palomera, així com alguns estudiants actuals del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic.

La Jornada va començar amb la salutació de la degana de la Facultat de Ciències, Tecnologies i Enginyeries, Malu Calle, així com amb  una introducció al món dels videojocs per part del coordinador del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic, Carles Bosch, que va explicar als estudiants les demandes laborals actuals entre el sector i les sortides professionals d’aquests estudis.

Seguidament, va iniciar-se la ponència de Jordi Ministral, cofundador i cap de desenvolupament de Piccolo Studio, una empresa productora videojocs. Va explicar, en forma de diàleg amb l’alumnat assistent, què cal saber per treballar en el sector i va respondre molts dubtes sobre els requisits o coneixements que cal tenir per aconseguir una feina en àrees de disseny i desenvolupament, així com sobre la creació d’un producte propi.

Finalment, els estudiants van poder fer els següents tallers pràctics, amb els quals van aprofundir en diferents continguts que ja cursen al CFGS: Disseny i animació en 3D, Desenvolupament d’aplicacions per a Android, Desenvolupament de videojocs amb Unity i Realitat augmentada.