Docència

1a edició dels Premis Mercè Durfort
guanyadora de la 1a edició dels Premis Mercè Durfort

El Campus Vic acull la 1a edició dels Premis Mercè Durfort als Millors TFG en l’àmbit de ciències biològiques

22.06.2023

La Secció Territorial de Vic de la Societat Catalana de Biologia (SCB) va entregar els Premis Mercè Durfort als Millors Treballs de Fi de grau (TFG) en l’àmbit de ciències biològiques 2023. L’estudiant Mireia Rico Santana, de la Universitat de Barcelona, que va presentar el treball “Effect of Matrigel on Targeting 3D Bladder Cancer Spheroids with Urease-Powered Nanomotors” va ser la guanyadora d’aquesta primera edició, que es va dur a terme a la Sala Segimon Serrallonga de la UVic-UCC.

Els premis Mercè Durfort són una iniciativa de la Secció Territorial de Vic de la SCB, liderada per Julita Oliveras Masramon, professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE). En aquesta primera edició, que es va fer el 15 de juny passat, hi van participar 32 treballs de TFG de graus en biociències de vuit universitats de Catalunya. Els altres dos treballs premiats van ser, amb el segon premi, “Expressió i caracterització funcional d’heteròmers del receptor dopaminèrgic D3 amb el receptor MOR per al tractament del dolor”, de Laura Martí Pons, i amb el tercer premi “Characterising senescence markers and BTK inhibition in aged heart tissue”, de Júlia Gras Font, les dues estudiants de la Universitat de Barcelona.

L’acte, el va obrir Josep Bau, vicerector de Relacions Internacionals de la UVic-UCC i durant la primera part hi van intervenir Eduard Escrich i Esrciche, vocal de les seccions territorials de la SCB, que va presentar la SCB; Julita Oliveras Masramon, que va retre homenatge a Mercè Durfort, i Núria Montserrat Pulido, professora d’investigació ICREA i investigadora principal a l’Institut de Bioengineria de Cataluna (IBEC). Pulido va impartir la conferència “Investigació amb cèl·lules mare pluripotencials per generar miniòrgans al laboratori: somni o realitat?” i durant la seva intervenció també va tenir unes paraules de record per a Mercè Durfort, de qui va ser deixebla.

En la segona part de l’acte, la degana de la FCTE, Malu Calle Rosingana, va presentar Gemma Fuster Orellana, coordinadora del grau en Biomedicina, que va fer una breu intervenció sobre l'homenatjada. Finalment, Marc Martí-Renom, president de la SCB i investigador ICREA al Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica – Centre de Regulació Genòmica (CNAG-CRG), va entregar els diplomes a les guardonades. El dia 11 de juliol, en el marc de la 8a Nit de la Biologia, s'atorgaran els premis de la SCB, en els quals es farà entrega de la dotació econòmica dels Premis Mercè Durfort a les tres guanyadores d'aquest acte.

El premi Mercè Durfort al Millor TFG en Ciències Biològiques tindrà un caràcter anual i es lliurarà en les diferents seus territorials de la SCB. L’acte vol homenatjar la biòloga i catedràtica en Biologia Cel·lular de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, traspassada l’abril de 2022.