Joan Turró, director general de la FUBalmes

El director general de la FUBalmes, Joan Turró, anuncia la seva jubilació

24.03.2022

El director general de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes), Joan Turró, va anunciar en la darrera Comissió Executiva del Patronat, el 16 de març passat, que ha iniciat els tràmits de la seva jubilació. Turró havia manifestat aquesta voluntat a la presidenta del Patronat i alcaldessa de Vic, Anna Erra, unes setmanes abans.

En la seva intervenció a l’Executiva, Turró va afirmar que la darrera etapa d’onze anys al capdavant de la FUBalmes el fa considerar-se “un privilegiat absolut”. “Ha estat una gran oportunitat i un luxe participar en un projecte com aquest, que si bé és cert que ens ha requerit esforços enormes, també ens ha donat grans satisfaccions i ens ha dut fins al moment actual, en què “palpem resultats” en àmbits diversos com la recerca, el creixement de les matrícules o el reconeixement internacional, entre altres”, va dir.

Dels seus anys al capdavant de la FUBalmes, en va destacar la creació d’un model de governança singular “que funciona i dona molt bons resultats” i el manteniment d’un equilibri pressupostari. Alhora, va agrair la confiança institucional rebuda, i el suport i treball compartit amb els col·legues professionals.

Paraules d’agraïment a la feina feta

Després de l’anunci, els membres de la Comissió Executiva van agrair a Joan Turró la feina feta per la institució durant més d’una dècada. Anna Erra va definir-lo com una persona “de gran nivell, amb molta empenta i un elevat compromís”, i Josep Arimany, president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS), en va destacar “la gran tasca assolida com a director general, el saber fer i la visió estratègica”.

Per la seva banda, Marina Geli, directora general de la FESS, va posar en relleu la seva contribució a fer gran un projecte de país i a crear una regió de coneixement que és la Catalunya central. Valentí Martínez, director general de la FUBages, va recordar com el 2012 van començar conjuntament els contactes que han derivat en el projecte federat que és avui la UVic-UCC, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, va posar èmfasi en la contribució de Turró en “l’assoliment d’aquest model d’èxit”. El president de la Fundació Elisava, Jordi Conejos, i el seu director general, Javier Peña, es van sumar als agraïments, en el seu cas per ajudar a convertir Elisava en universitat.

També Núria Simó, representant de la comunitat universitària al Patronat, va agrair a Joan Turró “la capacitat d’escolta i de diàleg, tot i que no sempre ens hàgim posat d’acord”, i el patró Josep Ribas, representant de la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, va tenir unes paraules de felicitació per la seva trajectòria.

Un cop comunicada la decisió de jubilar-se, ara s’inicia el procés de relleu, que es durà a terme en el decurs dels pròxims mesos. En aquest procés, la presidenta del Patronat farà una proposta de nomenament, que haurà d’avalar, en primer lloc, la Comissió Executiva i després el plenari del Patronat.