Presentació del llibre d'Albert Altés
Albert Altés durant la presentació del llibre 'Som virus'

El doctor Albert Altés destaca la importància dels virus per a l’evolució humana en la presentació del seu llibre ‘Som virus’

16.12.2021

El doctor Albert Altés va fer èmfasi en el paper que tenen els virus per combatre algunes malalties infecciones o en la lluita contra el càncer, a més de ser un dels motors de l’evolució humana, com a creadors de nous gens i com a generadors de diversitat, en la presentació del seu llibre Som virus. L'acte es va fer el divendres 10 de desembre al migdia a la Sala d’Actes de la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Va comptar amb la presència de l'autor, professor d'aquesta facultat i cap d'Hematologia a la Fundació Althaia; el degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, Ramon Pujol; la coordinadora del Cicle Bàsic de la facultat esmentada, Elisabet Sarri, i la directora d’Eumo Editorial, Montse Ayats.

Durant la introducció a l'acte, Ramon Pujol va apuntar que Albert Altés "és un bon docent i un bon clínic, reuneix totes les qualitats que ha de tenir un professor i ara, a més, li hem descobert la faceta d'escriptor". Elisabet Sarri va comentar que és un llibre de lectura amena, entranyable i vital perquè "parla de la vida amb passió i de la passió per la ciència en primera persona, pel que s'ha descobert i, sobretot, pel que queda per descobrir" i va afegir que, gràcies a la implicació de l'autor, una de les virtuts d'aquesta obra és que porta a la reflexió.

Al llarg de la presentació, Altés va destacar que el llibre no parla de virus, sinó de ciència, una qüestió que per ell és passional i emocional. També va explicar que un 9% del material genètic que constitueix l'ésser humà són virus sencers, i va afegir: "una gran part del nostre material genètic, entre el 35 i el 40%, és víric i l'hem anat adquirint amb l'evolució". En el torn de debat posterior es va concloure que és un llibre que hauria de ser de lectura obligatòria per a tots els joves i estudiants de l'àmbit de les biociències.

Albert Altés va guanyar amb aquesta obra el primer Premi d’Assaig Ricard Torrents Bertrana, convocat per Eumo Editorial i la UVic-UCC amb l’objectiu de promoure el gènere d’assaig en llengua catalana. La segona convocatòria del premi està oberta i les bases es poden consultar en aquest enllaç.