Recerca

Nahuel Ivan
Angélica Oviedo
Participants i jurat

El doctorand Nahuel Ivan Faedo guanya el cinquè concurs "La teva tesi en 4 minuts" de la UVic-UCC

Nahuel Ivan Faedo, doctorand del programa en Traducció, Gènere i Estudis Culturals de la UVic-UCC, va ser el guanyador de la cinquena edició del concurs “La teva tesi en 4 minuts” de la Universitat, que va celebrar-se el divendres 13 de maig passat a l’Aula Segimon Serrallonga. Faedo, llicenciat en Comunicació Social, Estudis de Comunicació i Mitjans, centra el seu doctorat en l’anàlisi de la situació professional de les dones esportistes en els mitjans de comunicació esportius de l’Estat espanyol, en el passat, el present i el futur. La recerca la duu a terme en el si del grup de recerca en Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) i sota la direcció dels doctors Xavier Ginesta i Montserrat Corrius.

El jurat va premiar-lo per la seva capacitat de captar i de mantenir l’atenció del públic al llarg de tota la seva exposició, tant a partir del llenguatge oral com de les seves habilitats comunicatives no verbals, i per aconseguir “presentar de manera clara i entenedora els objectius de la seva recerca i, al mateix temps, explicar-ne l’impacte social real”. Faedo es va endur un premi de 1.000 euros i el dret a representar la UVic-UCC en el concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” de Catalunya, que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya, en què participaran totes les universitats catalanes, el pròxim 22 de juny.

El públic que va seguir el concurs, tant des de la sala com en streaming, també va poder votar per decidir el premi popular, de 200 euros, que en aquesta ocasió va recaure en Angélica Oviedo Ospina, amb la presentació “Keeping cicular”, basada en la tesi doctoral sobre compostatge descentralitzat en municipis petits i mitjans que està elaborant al Centre Tecnològic BETA, en el marc del projecte europeu ENI DECOST i dins el programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies. Oviedo és enginyera ambiental i màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat, i té experiència com a investigadora en projectes que promouen la innovació basada en la investigació científica relacionada amb l’economia circular, l’educació i el canvi climàtic de diferents projectes europeus.

Els criteris de valoració de les presentacions van ser la capacitat de síntesi i estructuració de la presentació, les habilitats comunicatives verbals i les no verbals. El concurs “La teva tesi en 4 minuts”, organitzat per l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, amb el suport de la Unitat de Divulgació Científica, s’adreça als estudiants de doctorat de la Universitat amb l’objectiu d’explicar a la ciutadania el desenvolupament de la seva recerca en una intervenció breu i accessible. El jurat del premi, el van conformar Mariona Casas, professora de la FETEP i autora de diferents obres sobre oratòria i llenguatge oral; Jordi Villà, professor de la FCTE; Anna Fàbrega, coordinadora de Ciències Biomèdiques del Campus Manresa i professora de la Facultat de Medicina, i Eva Funoll, directora de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la UVic. La professora Xat Capellas va conduir l’acte.