Casa Convalescència

El Patronat de la FUBalmes aprova el pla estratègic de la UVic-UCC 2021-2026, el primer que engloba les quatre entitats federades

23.06.2021

La UVic-UCC ja compta amb un pla estratègic per al període 2021-2026, que per primera vegada incorpora totes les entitats que formen part de la federació. El Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUB) va donar llum verda al document en la sessió plenària que es va celebrar aquest dimarts a la tarda, posant així punt final a un procés de reflexió i de plantejament estratègic de futur de la institució que va arrencar a mitjan 2020 en el si del Consell de Govern i en el qual al llarg dels darrers mesos han participat més d’un centenar de persones.

“No disposar d’un pla estratègic únic era una anomalia, a conseqüència de la singularitat de la nostra entitat, que calia resoldre”, va afirmar el rector, Josep Eladi Baños, que va presentar el pla estratègic en el plenari del Patronat. Fins ara tant la FUBalmes com la FUBages disposaven de plans estratègics propis, ambdós completats l’any passat, mentres que la FESS compta amb un pla director. La Fundació Elisava, incorporada recentment a la federació, també queda circumscrita al pla. “La definició d’objectius comuns, en el context actual, esdevé un element cabdal per permetre una actuació eficient i la necessària cohesió institucional”, va assegurar el rector, segons el qual “el missatge és clar: som quatre fundacions però una única universitat”. Per al rector, “el pla manifesta el que volem ser i com treballarem per assolir els objectius consensuats mitjançant els indicadors que han de determinar si ho hem aconseguit”.

Palanques de canvi i eixos estratègics

En aquest sentit, el pla estableix fins a vuit palanques de canvi que seran claus per avançar vers el model de futur plantejat per la UVic-UCC: la formació integral; la recerca, transferència i innovació amb impacte; el model docent propi i innovador; l’especialització temàtica; la formació al llarg de la vida; el talent; el territori i la vocació internacional. Aquestes palanques les complementen cinc eixos estratègics (formació, recerca i transferència, organització sostenible, comunitat universitària, i arrelament territorial i projecció internacional) dels quals es desprenen 18 objectius estratègics i fins a 74 accions a desenvolupar amb la mirada posada a l’any 2026.

Motor de coneixement i la innovació

El pla estableix que la missió de la UVic-UCC és ser un motor de coneixement i d’innovació a través de la docència i la recerca al servei del territori i amb vocació internacional. També determina que és una universitat de base territorial, amb vocació de servei públic i model gestió privada, i que se centra en l’atenció a l’estudiantat i en la seva formació global per tal que els futurs titulats incorporin valors d’integritat en l’actuació personal, d’exigència en l’àmbit professional i de responsabilitat en el terreny social. Finalment reforça la voluntat de crear vincles amb el territori i de comprometre’s amb el progrés científic, cultural, social i econòmic del país desplegat un model multicampus amb el nucli a la Catalunya central.

El document també determina quins són els valors institucionals de la UVic-UCC, entre els quals figuren el desenvolupament de la dimensió humana de l’estudiantat i mantenir-hi el tracte directe; el foment de la innovació, la creativitat, l’anàlisi crítica i l’esperit emprenedor; la resposta àgil a les necessitats de l’entorn i la transversalitat i sinergies entre àmbits de coneixement, el rigor, la qualitat i l’excel·lència, la transparència, la vocació internacional i l’alineació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

El procés d’elaboració del pla estratègic ha passat per fer una revisió crítica del passat i una diagnosi compartida de la situació actual en el marc de l’escenari post covid-19, per revisar, actualitzar i reformular els objectius estratègics i per elaborar un pla operatiu i un sistema de seguiment.