Recerca

La reunió de llançament del projecte ENGAGEgreen es va fer a Lió
Visita a una planta de biogàs, en el marc del Programa SIMIL
Sessió de treball del Programa SIMIL, l'any passat

El Programa SIMIL, coordinat pel CT BETA, s’amplia cap al canvi climàtic i la transformació digital gràcies a un projecte Erasmus+

01.02.2024

L’activitat del Programa SIMIL, coordinat pel Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC, s’allargarà dos anys més i s’obrirà a un ventall més ample d’àmbits, relacionats amb el canvi climàtic i la transformació digital, després que el 2023 se centrés a treballar reptes i solucions en l’àmbit de la gestió de residus orgànics sòlids urbans. La continuïtat del programa SIMIL serà possible gràcies al nou projecte europeu ENGAGEgreen, en el qual participa el CT BETA, finançat pel programa Erasmus+. La reunió de llançament del projecte ENGAGEgreen, que estarà coordinat per la Universitat Goethe de Frankfurt, va tenir lloc el 25 de gener a Lió (França).

El principal objectiu del projecte ENGAGEgreen és potenciar la creació o consolidació d’espais de diàleg entre representants del món acadèmic i del polític, per posar en valor els seus coneixements, les habilitats i les capacitats durant les fases d’elaboració de noves polítiques basades en l’evidència.

Les sis universitats participants en el projecte ENGAGEgreen esperen poder millorar de forma directa la capacitat que tenen per promoure la implicació dels seus propis investigadors i estudiants en la definició de les transicions verdes i digitals que Europa viu actualment. En gran part, ho farà a partir d'organitzar esdeveniments, de desenvolupar materials formatius i de donar impuls a noves xarxes de relació.

Continuïtat al Programa SIMIL

En el cas concret del CT BETA, la participació en el nou projecte ENGAGEgreen permetrà donar continuïtat al Programa SIMIL, una iniciativa que l’any passat va permetre posar en contacte una gran quantitat de representants de governs locals de Catalunya amb científics del CT BETA. Aquesta ampliació de l’activitat del SIMIL suposa una gran oportunitat per al centre tecnològic, ja que li permetrà continuar compartint els seus coneixements i l'experiència amb els responsables polítics o tècnics de governs locals d’arreu de Catalunya, contribuint així a reforçar una de les apostes estratègiques que el centre ha tingut des dels seus inicis.

A més, l’experiència del Programa SIMIL, al costat de la resta de noves iniciatives que es crearan en el marc del projecte ENGAGEgreen, han de permetre establir noves formes de relació entre el món científic i el polític, creant i difonent exemples de bones pràctiques i casos d’èxit. Aquest esforç ha de permetre, a llarg termini, que la transferència de coneixements entre ells sigui més efectiva.