Treballador del "Govern de la dada"

El projecte “Govern de la dada” arriba a les àrees i els serveis de la UVic

25.01.2024

Les àrees i els serveis de la UVic han començat a participar de forma gradual en el projecte de la UVic-UCC “Govern de la dada”, que pretén la recollida, la gestió, el tractament i l’explotació de les dades de la Universitat.
La primera a prendre-hi part ha estat l’Àrea de Màrqueting, però progressivament hi aniran intervenint la resta d’àrees de la UVic i, més endavant, els altres campus de la UVic-UCC.

Un projecte amb beneficis rellevants

“Govern de la dada” aportarà beneficis importants pel que fa a la gestió de dades per a la Universitat en conjunt. Eulàlia Massana, coordinadora del projecte, indica que “garantirà la disponibilitat de les dades, fet que ajudarà la institució en el moment de prendre determinades decisions i, en una segona fase del projecte, li permetrà generar informes amb models predictius".

D'altra banda, en ressalta el fet que “millorarà l’agilitat en el seu tractament, de manera que s’evitaran possibles feines manuals”. Així mateix, Massana assenyala que el projecte assegurarà dos aspectes més: “que les dades són certes i es poden rastrejar, i que només hi té accés qui li hagi de tenir”.

El desenvolupament del projecte permetrà obtenir un model de gestió de dades de la UVic-UCC amb eines tecnològiques avançades, una única plataforma i accessibilitat a totes les persones autoritzades. Massana avisa que és un camí de llarg recorregut i que hi ha molta feina a fer abans de veure grans resultats, "o sigui que, camí llarg, passa curta", comenta.

Els antecedents d’aquest projecte se situen el 2007, quan l’Àrea de les TIC i l’Àrea de Qualitat, així com altres unitats de la UVic, van començar a treballar en la necessitat d’optimitzar la gestió de les dades. A partir del 2021-2022, i gràcies a l’ajuda de Seidor com a consultor extern, aquestes tasques es van organitzar sota el paraigua del “Govern de la dada”. La proposta del projecte contemplava unes accions a curt termini, que ja s’han dut a terme, i unes a més llarg termini, que són les que ara s’inicien.

Presentació davant els directors i directores d’àrees i serveis, i el CGU

Abans de posar en marxa la fase de participació de les àrees i serveis, el projecte es va presentar, en el marc de la reunió que va tenir l’11 de desembre passat, als directors i i directores, i caps d’àrea. Així mateix, ahir, dimecres, també es va exposar davant els membres del Consell de Govern de la UVic-UCC.

D’altra banda, en connexió amb el projecte “Govern de la dada”, la UVic-UCC també participa en la confecció d’un reglament sobre la matèria, que s’impulsa des del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).