Presentació de la proposta de l'Escola d'Art de Vic al projecte Riberes de Vic
Oriol Amblàs, Núria Nofrarías, Xavier Farrés i dues estudiants de l'Escola d'Art de Vic

El projecte "Riberes de Vic", en el qual col·labora el CERM, incorpora una proposta artística de l’Escola d’Art de Vic

06.06.2024

L’Escola d’Art de Vic ha presentat aquesta setmana la proposta artística del projecte "Riberes de Vic", que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic i del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) de la UVic-UCC. "Riberes de Vic" té per objectiu la restauració fluvial dels rius Mèder i Gurri al nucli urbà de Vic, i la disminució del seu risc d’inundació.

La proposta artística de l’Escola d’Art de Vic, que es materialitzarà demà, divendres, al vespre amb una visita escenificada a la llera del riu Mèder, té tres objectius: crear el Recorregut Escultòric de Vic 2016 —en què s’han retolat set escultures de formigó amb plaques de bronze—, oferir diversos volums escultòrics sostenibles a l’entorn del riu Mèder i posar les bases per a un projecte transversal amb altres entitats de Vic.

Pel que fa als volums escultòrics sostenibles, es tracta de tres estructures de metall efímeres fetes amb teles i lones, on es pot posar llum o projectar imatges. Aquestes tres estructures se situaran al pont del Remei, al pont del Passeig de la Generalitat i al pont Molí d’en Saborit seguint tres conceptes: la restauració del curs fluvial (amb el títol Mirada), la renaturalització (Transformació) i la reflexió (Memòria).

El projecte de restauració fluvial dels rius Mèder i Gurri al nucli urbà de Vic (Riberes de Vic) té el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea-NextGeneration EU.

A la presentació va assistir-hi el regidor de Participació de l’Ajuntament de Vic, Xavier Farrés; la coordinadora pedagògica de l’Escola d’Art de Vic, Núria Nofrarías, i Oriol Amblàs, professor de Forja i Fosa de l’Escola d’Art.