V Encuentro Internacional de Universia

El rector de la UVic-UCC, a la cinquena trobada internacional de rectors Universia

11.05.2023

Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC, va prendre part en la cinquena trobada internacional de rectors Universia, que va tenir lloc a València, a la Ciutat de les Arts i les Ciències, els dies 8, 9 i 10 de maig, i que també es va poder seguir per streaming. Hi van assistir prop de 700 rectors i líders universitaris de 14 països, personalitats de la política, l’empresa i institucions nacionals i internacionals.

Sota el lema “Universitat i Societat”, la trobada es va convertir en un espai de debat en què els assistents van parlar de les claus que convertiran de nou la universitat en el motor de progrés per a la societat i el creixement sostenible. D’aquesta manera, es van buscar respostes i generar sinergies i estratègies al voltant de tres eixos temàtics d’especial interès per a la societat actual: la formació al llarg de la vida, l’impuls a l’emprenedoria i la innovació, i les xarxes i la interconnexió entre universitats, empreses, governs i altres institucions. A banda dels debats acadèmics, l’esdeveniment també va incloure altres activitats paral·leles, en què també es va tenir en compte la veu dels estudiants i els emprenedors.

Les conclusions de la trobada es van plasmar en la “Declaració de València”, que recull el compromís dels rectors i rectores perquè la universitat avanci i que inclou línies concretes d’actuació per continuar contribuint al progrés de la societat.

La inauguració de la trobada va anar a càrrec del president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, i la presidenta de Banco Santander i Universia, Ana Botín. Entre els ponents participants, destaquen figures com Tim Berners-Lee, inventor de la World Wide Web; Larry Summers, exsecretari del Tresor del president dels EUA Bill Clinton i economista en cap del Banc Mundial; Ignacio Cirac, Premi Príncep d’Astúries a la Investigació Científica 2006, o Pilar Manchón, responsable de l’estratègia d’investigació d’IA conversacional en Google Al, entre altres experts de prestigi internacional.

El V Encuentro Internacional de Rectores Universia dona continuïtat a les anteriors trobades de Salamanca (Espanya), el 2018; Río de Janeiro (Brasil), el 2014; Guadalajara (Mèxic), el 2010, i Sevilla (Espanya), el 2005. Organitzat per Banco Sabntander, manté compromís amb el progrés i el creixement inclusiu i sostenible, amb una aposta per l’educació, l’emprenedoria i l'ocupabilitat.

Foto: Universia