Montserrat Fontarnau, Eugeni Baqué, Josep Eladi Baños i Imma Casaramona
Bernat Espurz i Berta Prat
Foto de grup de les beques UAlumni a estudiants de CFGS
Foto de grup de les beques UAlumni a estudiants de CFGS 2024

Els alumnes de CFGS Berta Prat i Bernat Espurz reben una beca d’UAlumni finançada per Seidor

15.02.2024

Aquest dilluns va tenir lloc l’acte de lliurament de beques a estudiants dels cicles formatius de grau superior (CFGS) que s’imparteixen al centre Teknós del Campus Professional de la UVic-UCC. Per cinquè any consecutiu, l’empresa Seidor, a través d’UAlumni, va lliurar dues beques, una per a Berta Prat, del CFGS en Màrqueting i Publicitat, i l’altra per a Bernat Espurz, estudiant del CFGS d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.

Les beques van dirigides a l’alumnat de primer curs que vulgui accedir als cicles formatius de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i en Màrqueting i Publicitat, impartits al centre Teknós del Campus Professional de la UVic-UCC amb seu a Vic i a Granollers. La dotació de la beca és de 500 euros, que es descompten de l’import de la matrícula del primer curs. Per poder-hi optar, cal estar matriculat de totes les assignatures de primer curs del CFGS que pertoqui.

Durant l’acte de lliurament, que va tenir lloc a la Casa de Convalescència, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va manifestar “l’interès especial que la UVic-UCC té pels CFGS, que sempre hem considerat com a educació superior, cosa que altres universitats del país tot just ara ho comencen a fer”. El rector també va afirmar que un 25 % dels estudiants de nou accés d’enguany a la UVic-UCC provenen de cicles formatius. Per acabar, va agrair a l’empresa Seidor “aquesta col·laboració amb la UVic-UCC, que va molt més enllà d'aquestes beques”.

Per la seva banda, el director d’Operacions de Seidor, Eugeni Baqué, va afirmar que “és un plaer ser al costat d’institucions com la UVic-UCC, que ajuden a crear el talent que les empreses necessitem”. Va explicar que  l’estratègia empresarial de Seidor, basada en la “voluntat d’humanitzar la tecnologia posant al centre les persones”, es basa en el foment de valors com la sostenibilitat i els drets humans, i va demanar a les noves generacions “de ser exigents amb aquests valors si volem un món millor”.

En nom d’UAlumni, la directora del Servei de Carreres Professionals de la UVic, Imma Casaramona, va agrair a Seidor aquestes beques i va animar els estudiants becats a “aprofitar aquest ajut, a tenir un bon nivell acadèmic, i a continuar els estudis un cop acabin, ja que això us obrirà noves portes de futur”.

La directora del Campus Professional, Montserrat Fontarnau, va fer una radiografia de l’estudiantat actual al Campus de Vic i a la seu de Granollers. Actualment, són 69 estudiants, d’una mitjana d’edat de 20 anys. En els cicles tècnics, el gènere és predominantment masculí, mentre que a Màrqueting i Publicitat, el 50% és femení. La meitat de tot l’estudiantat combina estudis i feina, 3 de cada 4  viu amb els pares i la meitat utilitza el transport públic per anar a estudiar. Fontarnau també va destacar que a partir del curs vinent el Campus Professional ampliarà la seva oferta amb dos nous cicles.