Un moment de la intervenció de Jordi Baiget
Trobada de directius d'àrees i serveis

Els directius d’àrees i serveis de la UVic es reuneixen en una jornada de treball a la Sala Gòtica

24.11.2022

Amb l’objectiu de repassar les línies estratègiques de la Fundació Universitària Balmes i de la UVic-UCC a curt, mitjà i llarg termini, aquest dimarts va tenir lloc la 25a edició de la trobada de professionals directius de les àrees i els serveis de la UVic. La jornada, a la Sala Gòtica, va ser la primera que encapçalava Jordi Baiget com a director general de la FUBalmes i va reunir una trentena de persones.

Jordi Baiget va apuntar alguns dels factors de canvi que marquen el moment actual, com ara les transformacions tecnològiques i les demogràfiques, i els va aterrar a la realitat universitària i, més en concret, a la de la UVic-UCC. Va ser el pas previ per esbossar alguns dels objectius i reptes estratègics a mitjà i llarg termini, així com els contextos de futur en els quals s’hauran de desenvolupar la institució i les persones que la integren.

El gerent, Marc Mussons, va presentar una anàlisi de l’evolució del nombre d’estudiants en el sistema universitari català des de l’any 2004, que constata alguns fets com el descens de matrícula a les grans universitats públiques en contrast amb el manteniment o el creixement de les territorials i les privades, o el gran increment que experimenten les propostes i els centres que ofereixen la formació en línia i les noves modalitats d’estudi. Mussons també va fer un repàs de la situació econòmica de la institució.

En el vessant acadèmic, el rector Josep Eladi Baños va assistir a la primera part de la trobada per explicar les iniciatives i projectes que està desplegant o té previst de desplegar la Junta de Rectorat. La vicerectora d’Ordenació Acadèmica, M. Àngels Pinyana; el secretari general de la FUBalmes, Jordi Espona, i el coordinador de Desenvolupament de Polítiques Corporatives, Eduard Prats, també van participar en la jornada. En la part formativa, Ferran Ramon-Cortés, escriptor i formador en habilitats de comunicació, va impartir una conferència sobre, tal com va explicar ell mateix, “què cal fer especialment bé quan comuniquem en un context marcat per la immediatesa i la inestabilitat”.