Docència

Garrins Metàl·lics en la participació a l'Eubot Spain 2023

Els Garrins Metàl·lics, subcampions al torneig Eurobot Spain 2023

27.04.2023

L'equip de robòtica de competició de la UVic-UCC, els Garrins Metàl·lics, ha quedat subcampió en el torneig Eurobot Spain 2023, que va tenir lloc el 21 i 22 d’abril, organitzat per la Universidad de Alcalá i Alcabot UAH, i que va agrupar equips d’arreu de l’Estat espanyol. Aquesta segona posició obtinguda a Alcalá de Henares dona accés a l’equip a la participació en la gran final internacional de l’Eurobot, que tindrà lloc del 17 al 20 de maig a La Roche-Sur-Yon, al País de Loira (França), en què prenen part equips de més d’onze països diferents.

L’Eurobot és un torneig de robòtica d’àmbit europeu en què els equips han de construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2 x 3 m. El repte de l’edició 2023 s’anomena The Cherry on the Cake i els robots, amb motiu de la celebració del 30è aniversari d’Eurobot, han de construir figuradament uns pastissos i posar-los en uns plats.

L’equip de la UVic-UCC està format per Edgar Gallipoli, Jana Bover i Isaac Acevedo, Pau Gardela, Paola Viedma, Narcís González i Pau Llimargas, tots ells estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica. Els acompanyen Marc Genevat, entrenador de l’equip, i Lluc Estrella i Sergi de las Muelas, mentors i membres de l’equip en l’edició passada. “Com a entrenador, no puc estar més orgullós de tot l'esforç i la implicació de tot l'equip al llarg de la temporada, però sobretot els darrers dies, en què han resolt els diferents entrebancs que han anat sorgint. Estic segur que l'aprenentatge i l'experiència que estem vivint com a equip serà quelcom que ens marcarà durant tota la nostra carrera professional”, assenyala Marc Genevat.

L’equip Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC compta amb el suport de CAPE woodworking machinery; Casa Tarradellas; Elausa Electronics; Atlantis Internacional; SEIDOR; DIVASA-FARMAVIC; SOME Stamping Solutions; JCM TECHNOLOGIES; Vera; Make&Learn; Vascat, SA; ISERN, SAU; WAITSER i Ndeco.