Enric Castellnou, Medalla Institucional
Joan Turró, recordant Jordi Cano

Enric Castellnou i Valentí Junyent reben la medalla institucional

15.10.2020

La Fundació Universitària Balmes ha concedit, en aquest inici de curs, dues medalles institucionals, la màxima distinció que atorga la institució a persones i entitats que hagin contribuït en el seu creixement. Una d’aquestes medalles ha estat per a l’exdiputat Enric Castellnou, a qui s’ha reconegut la gestió destacada com a ponent de la Llei de reconeixement de la Universitat de Vic. Castellnou ha recordat els tres fonaments de la seva argumentació, ja a finals de la dècada de 1980, per defensar la presència d’una universitat a Vic: “recuperar la universitat que un rei Borbó va tancar al segle XVIII; fer que els estudis de Vic serveixin al progrés econòmic, cultural i social de la ciutat i la comarca, i contribuir a la descentralització de la universitat i a l’equilibri territorial de Catalunya”.

L’altre medalla l’ha rebut Valentí Junyent, exalcalde de Manresa i expresident del Patronat de la Fundació Universitària del Bages, que va ser un dels principals actors en el procés de creació de la UVic-UCC, amb el campus de Manresa. Junyent ha recordat que en el moment de formalitzar la federació “tots teníem molts neguits perquè volíem que sortís el millor possible”, però “també hi havia persones que qüestionaven l’acord o hi estaven en contra, i que ens van fer ser encara més rigorosos, més ferms en les nostres conviccions i més exigents amb nosaltres mateixos durant el procés, aconseguint d’aquesta manera que el projecte fos encara més excel·lent”. “Durant tot aquest temps hem donat mostra que compartir per sobre de competir porta a grans resultats”, ha conclòs.

Record a les persones traspassades i insígnies a 9 persones jubilades

L’acte d’inauguració ha dedicat un moment al record del director d’Eumo DC i del servei UMedia, Jordi Cano, que va morir en la primera onada de la pandèmia de la covid-19 l’abril passat. Anton Granero, company professional i amic de Cano, i Joan Turró, director general de la Fundació Universitària Balmes, li han dedicat unes paraules. A continuació, el rector ha lliurat un record institucional a familars de les persones que van traspassar el curs passat en ple exercici de les seves funcions a la institució: M. Rosa Quintana, Sebastià Riera, Joaquim Puntí i Aina Roca.

En el transcurs de l’acte també s’ha fet entrega de les insígnies de la Universitat a Jacint Torrents, Anna Bonafont, Carme Garolera, Joan Soler, Antoni Suriñach, Pilar Soler i Imma Ubiergo que es van jubilar el curs passat, en reconeixement a la tasca desenvolupada a la institució. No han pogut recollir la medalla Anna Andreu i Claude Brigitte Carcenac. L’acte ha acabat amb l’entonació del Gaudeamus Igitur per part de tots els assistents.