Garrins Metàl·lics

Es constitueix el nou equip de robòtica Garrins Metàl·lics per a la temporada 2023-2024

26.10.2023

L’equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC s’ha constituït de nou per afrontar la temporada 2023-2024. En aquesta edició, l’equip estarà format pet set estudiants, sis dels quals del grau en Enginyeria Mecatrònica, i el setè, del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, tots de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE). Respecte a la temporada anterior, continuen a l’equip Isaac Acevedo, Paola Viedma, Pau Llimargas, Narcís Gonzàlez i Pau Gardela, i s’incorporen enguany Jordi Sánchez, Álvaro Hernández i Pau Tort.

Aquest curs entrenarà l'equip Sergi de las Muelas, enginyer mecatrònic, actual professor del grau en Enginyeria Mecatrònica i antic membre de l’equip Garrins Metàl·lics. A més, aquesta temporada, l’equip disposarà d’un capità, Isaac Acevedo.

L’equip Garrins Metàl·lics es va crear l’any 2012 per tal de dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica en l'àmbit internacional. Les primeres quatre temporades l’equip va competir a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EUA), tot obtenint diversos premis dins del marc del torneig First Tech Challenge (FTC). Des del curs 2016-2017 l’equip participa en el torneig d’àmbit europeu Eurobot, en què en l’edició de 2023 va quedar subcampió a l'Eurobot Spain, que va tenir lloc a Alcalá de Henares. També va participar a la final europea d’Eurobot a La Roche-Sur-Yon (País del Loira, França).

L’equip Garrins Metàl·lics ja s’està preparant per a una nova edició d’Eurobot, que es farà la primavera de 2024. El torneig consisteix a construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2 x 3 m. El repte de l’edició 2024 s’anomena Farming Mars i els robots, per tal de sobreviure al planeta Mart, han de cultivar i replantar unes plantes.