Acte de lliurament del 1r Premi Simplifica't
Acte lliurament Premi Simplifica't 2023
Acte de lliurament del premi Simplifica't

Es lliura el Premi Simplifica’t als tres projectes guanyadors

18.05.2023

Divendres passat va tenir lloc l’acte de lliurament dels diplomes de la primera edició del premi Simplifica’t, amb l’objectiu d’estimular i potenciar la reflexió al voltant de la simplificació dels processos administratius i acadèmics de la Universitat, per fer-los més àgils i eficients. L’acte va ser presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el director general de la FUBalmes, Jordi Baiget, i el gerent de la UVic-UCC, Marc Mussons, en nom i representació del jurat.

Durant l’acte, Marc Mussons va destacar la qualitat dels treballs presentats “que han permès visualitzar aspectes i processos que es poden simplificar de manera que es pugui facilitar la vida dels estudiants i dels professionals que els han de portar a terme”. Mussons va destacar també que aquests projectes premiats busquen un estalvi de temps, reduir la burocràcia i guanyar autonomia “però sense deixar de banda els estàndards de qualitat que ens hem proposat”.

Després que els premiats expliquessin els seus projectes, el director general de la FUBalmes, Jordi Baiget, va agrair a totes les persones que es van presentar al concurs per haver dedicat esforç i temps per poder-hi participar i també als membres del jurat, per la tasca de valorar les propostes presentades. Baiget va anunciar que el premi tindrà continuïtat “per tal que totes les grans idees que es couen en els departaments i serveis puguin tenir visibilitat i reconeixement”, i va afegir que “les idees que són bones i que es tiren tossudament endavant tenen el premi de repercutir positivament a tota la comunitat universitària”.

Tres projectes guanyadors

“Automodificació de matrícula”, de M. Jesús Pérez Vila, Maite Parés Teixidor i Núria Barniol, de l’Àrea de Gestió Acadèmica (AGA), va ser el guanyador de la primera edició del Premi Simplifica’t. El projecte planteja un nou procediment que permetria a l’estudiant modificar lliurement la seva matrícula en uns períodes establerts. La proposta té com a objectiu minimitzar la intervenció humana en el procés, i reduir el nombre d’instàncies a gestionar i resoldre, que l’any passat van ascendir a 1.100. El premi està dotat amb 2.000 euros.

D’altra banda, un dels accèssits “Gestió integral de premis UVic”, presentat per Richard Samson, Elena Molina, Anna Ballús i Eulàlia Massana (Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa - DUTE), proposa l’ús d’una aula Moodle amb una configuració especial per centralitzar totes les accions relacionades amb el procés de gestió integral de premis. L’altre accèssit, corresponent a la proposta de M. Assumpta Caballeria i Núria Barniol (AGA) “Armari Digital”, planteja construir un armari digital on diferents àrees i serveis puguin compartir la documentació que forma part de l’expedient de l’estudiant i que no es recull a Sigma dels estudiants d’estudis oficials amb expedient obert. Cadascun dels accèssits ha estat reconegut amb 500 euros.

En aquesta primera edició del Premi Simplifica’t es van presentar un total de sis projectes, tres dels quals van resultar finalistes i es van defensar davant la Comissió Avaluadora. Hi podien participar professionals d’administració i serveis, professors i investigadors, de forma individual o col·lectiva, així com equips mixtos de PAS i PDI, que podien presentar el seu projecte de simplificació d’un procés administratiu i/o acadèmic que permetés la reducció dels procediments sense una pèrdua del rigor i de la qualitat.