Docència

Acte lliurament Premis TFG Innova 2022

Es lliuren els Premis TFG Innova Talent

08.06.2022

La UVic i la Fundació Caixa d’Enginyers van lliurar ahir, dimecres, els Premis Innova Talent als Millors Treballs de Final de Grau que opten per desenvolupar un projecte emprenedor en el marc del programa TFG Innova.

Els premis, que fa tres anys que es lliuren, tot i que el programa TFG Innova porta sis anys en funcionament, els  patrocina la Fundació Caixa d’Enginyers. L’acte de lliurament es va dur a terme a la Sala dels Mecenes de Casa de Convalescència i va ser presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; la directora de l’oficina de Vic de Caixa d’Enginyers, Laia Jufré, i la responsable de la Unitat d’Emprenedoria i també del programa TFG Innova, Elisenda Tarrats.

Els premis s’han donat en tres categories. Els tercers premis, valorats en 300 euros, han recaigut en  M. Montserrat Oliver, del grau en Infermeria, pel projecte "GestApp", i Eva Vila Cutrina, també d’Infermeria per “AppUp. Disseny d'una aplicació de salut: teràpies complementàries dirigides a pacients oncològics”. Els segons premis, valorats en 600 euros, se’ls van endur Irina Faja, de Nutrició Humana i Dietètica, per “HABITS: Centre de nutrició, dietètica i cuina”, i Narcís Adzera, de Fisioteràpia, per “Fisiomòbil: Creació d'una clínica mòbil de fisioteràpia especialitzada en patologies i traumatismes d'origen laboral”. Els primers premis, valorats en 1.100 euros, van ser per a Sofia Razzoli, d’Infermeria, pel projecte “Balios&Xantos: Clínica de rehabilitación ecuestre para pacientes neurológicos”, i Farnés Miró, de Biotecnologia, pel treball “Biopharm Miro: Pastilles de cànnabis per alleujar el dolor”. Durant l’acte també es van mencionar els dos projectes finalistes, d’Arantxa Garmendia, amb “Tetxe: Fisioteràpia Ocupacional Tetxe”, i Carolina Valera Ruiz, amb “Nutribetics”

El TFG Innova és una modalitat de Treball Fi de Grau que implica el desenvolupament d’un pla de negoci sobre una idea emprenedora, que pot ser dut a terme individualment o bé per més d’un alumne, i que pot implicar una facultat o més d'una. Elisenda Tarrats va posar en valor que l’opció de fer un TFG emprenedor “no sempre és la via fàcil” i va afirmar que cada vegada hi ha més estudiants de disciplines diferents que opten per aquesta opció, vinguin de l’àmbit que vinguin.  Segons Tarrats, “l’important és poder descobrir un camí d’aprenentatge i un seguit de competències  que seran clau a l’hora d’incorporar-se en l’àmbit laboral”.

Per la seva banda, Laia Jufré va destacar la satisfacció de Caixa d’Enginyers de donar suport a aquests premis “ja que creiem en l’educació com a palanca de desenvolupament econòmic i social”, i va afegir que “aquests premis són un exemple de la voluntat de continuar treballant per contribuir al desenvolupament sostenible de la nostra societat”.  Va concloure l’acte el rector, Josep Eladi Baños, que va afirmar que des de la universitat “continuarem treballant per oferir formació transversal en emprenedoria des de primer curs, per tal que tothom pugui tenir els estímuls i els coneixements per poder tirar endavant la seva empresa”.