Obra d'Aina Roca

"Esborradís i blanc", exposició de l'obra d'Aina Roca

04.05.2021

L'Escola d'Art de Vic acollirà, des d'aquest divendres i fins al proper 23 de juny, una exposició antològica de l'obra d'Aina Roca Anfruns (1976-2020) comissariada per la Dra. Ana M. Palomo, professora de la Facultat d'Empresa i Comunicació, impulsada per ACVIC. Centre d’Arts Contemporànies, la UVic-UCC i l’Escola d’Art de Vic, en record a l'artista, que va morir l'estiu passat.

La mostra recull una selecció d’obra artística, treballs de diferents moments de la seva trajectòria en l’àmbit de les arts des de l’etapa formativa fins a la consolidació del seu llenguatge: assaigs, temptatives en diferents tècniques d’expressió, obres provinents d’exposicions i projectes, i d’altres que mai s’havien mostrat al públic. Es tracta d’una petita mostra d’homenatge, que pretén evidenciar la sensibilitat i la solidesa que caracteritzen el corpus intel·lectual i creatiu de Roca.

Com ho expressava ella mateixa, «[…] el paper ha deixat de ser suport pictòric per ser matèria. Obrir-lo, despullar-lo, modelar-lo, fer-li incisions, modificar-lo sense afegir ni treure. Deixar que la matèria es mostri a partir d’una mínima actuació, que queda incorporada a l’obra a través del seu registre sonor. A mig camí entre la pintura i algun altre lloc, el suport pictòric es transforma en espai i reclama atenció.»

L’exposició s'inaugurarà el mateix divendres 7 de maig a les 19h, i anirà acompanyada d’una publicació editada per Camí de Marges que permetrà ampliar la visió sobre la dimensió artística d'Aina Roca, incorporant més documentació gràfica de la seva obra i d’experiències artístiques, complementada amb textos seus i d’altres persones.