Estrenada l’obra Normals, amb la participació de membres de l’Aula de Teatre de la UVic

26.05.2021

Dijous passat es va estrenar l’obra Normals, de la nova companyia Teatre en Lluita, on participen membres de l’Aula de Teatre de la UVic. Normals és un espectacle creat a partir dels tres petits drames “Mort”, “El mes de Maria” i “Partit” del poeta i dramaturg Thomas Bernhard, en els quals trobem l’humor àcid i crític de l’autor amb el feixisme, el racisme i la intolerància de la ciutadania. La direcció de l’obra és a càrrec de la directora Carme Cané, i la interpretació és de Dolors Rusiñol, Lurdes Casas, Eli Llauradó i Jordi Homs. La revisió de la traducció al català de les peces originals en alemany sobre les quals es basa l’espectacle ha anat a càrrec de Jordi Auseller, professor de llengua alemanya i traducció.

Les properes funcions tindran lloc aquest dissabte 29 (20.30h) i diumenge 30 de maig (18.00h) al Teatre de l’Institut del Teatre de Vic. Com que la situació del sector de la cultura és delicada, després de la pandèmia els membres de la companyia Teatre en Lluita encoratgen a tothom a veure l’obra per tal de reflexionar sobre temes que “tristament, estan a peu de carrer”, afirmen. Per tal de respectar les mesures sanitàries de prevenció l’aforament és reduït i controlat, i cal fer la reserva de les entrades en el següent formulari.

El preu de l’entrada és de 10 euros, que s’han d’abonar quan es reculli. En cas de voler cancel·lar la reserva s’ha d’enviar un missatge al mòbil 639 86 96 49. Els organitzadors recorden que és important la cancel·lació per evitar que hi hagi més seients buits del compte, perquè l’aportació de la taquilla és vital per a les petites produccions com aquesta.

Carme Cané ja s’ha enfrontat a petits drames de Thomas Bernard. El 2007 va dirigir “Tres dramolette”, amb l’actriu Rosa Maria Sardà, que va obrir temporada al Teatre Romea i va participar en el Festival Temporada Alta.

Teatre en Lluita és una nova companyia de teatre independent amb seu a Vic, resident del Projecte VIC (Viver d’Investigació i Creació) de l’Institut del Teatre. La majoria dels seus integrants són professionals de les arts escèniques i audiovisuals de la comarca d’Osona.

Fotografies de la notícia: Albert Llimós | El 9 Nou

Fitxa artística i tècnica de l’espectacle:

• Textos: Thomas Bhernard
  • Direcció: Carme Cané
  • Interpretació: Dolors Rusiñol, Lurdes Casas, Eli Llauradó i Jordi Homs
  • Traducció i adaptació: Jordi Auseller i Carme Cané
  • Il·luminació: Lluís Quintana
  • Imatge i vídeo: Jordi Crusats
  • Banda sonora original: Noelia González Barrancos
  • Escenografia: Furti Coromina Farré
  • Vestuari: M. Àngels Pladevall
  • Xarxes: Àlex Martínez