Skip to main content

Docència

Estudiants de Biologia presenten els seus treballs en el 6è Congrés de Biologia de la Conservació

Estudiants de Biologia presenten els seus treballs en el 6è Congrés de Biologia de la Conservació

22.12.2022
Share

Un any més, els estudiants de l’assignatura Biologia de la Conservació, de quart curs del grau en Biologia de la UVic-UCC, van poder presentar els seus treballs de recerca en el marc del 6è Congrés de Biologia de la Conservació. La jornada, que també estava oberta a tota la comunitat i a experts externs, va tenir lloc divendres passat, 16 de desembre, i es va poder seguir presencialment, a l’Aula T112 de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i per streaming

Cada grup d’estudiants va tenir 15 minuts per fer la presentació, que havia de ser una síntesi del treball en grup, basat en la recerca bibliogràfica, consultes a especialistes, visites sobre el terreny o la pròpia experiència dels estudiants, per exemple durant estades de pràctiques. Les temàtiques les havien escollit els alumnes mateixos i enguany es van centrar en diferents espècies amenaçades d’extinció de diferents regions de la Terra.

Després de cada exposició hi va haver un torn obert d’intervencions, en què van poder prendre part tant la resta d’estudiants del curs i membres de la UVic-UCC, com també investigadors d’altres universitats i centres de recerca, tècnics en medi ambient de les administracions públiques, empreses i professionals lliures assistents. Segons Jordi Camprodon, professor i membre del Comitè Organitzador, “la participació activa oberta a tots els participants facilita un gran dinamisme i enriqueix el congrés. Els mateixos estudiants agraeixen aquesta participació externa i des del punt de vista didàctic és bo que s’habituïn a sortir del cercle del seu curs, classe i professorat habitual”. 

Prèviament a l’exposició dels treballs, Carmen Carci, biòloga per la UVic-UCC, va presentar la ponència “Sociedad para el Estudios de los Cetáceos del Archipiélago Canario (SECAC), una experiència diferent” i, com en qualsevol congrés, es van lliurar acreditacions als participants i es va fer una pausa per poder intercanviar impressions. Camprodon, que fa una valoració positiva de l’acte, assenyala que “el format congrés ajuda a donar més visibilitat a l’activitat, així com preparar els estudiants per a situacions en què es podran trobar en la seva vida professional”. 
 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns