Lliurament de beques a la mobilitat de la Mútua d'enginyers

Estudiants d’enginyeria reben una beca per fer mobilitat internacional de la Mútua d’Enginyers

06.07.2023

Tres estudiants d’enginyeria de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE), Rafael Iborra i Sergio López, d’Enginyeria de l’Automoció, i Juníper Sans, d’Enginyeria Mecatrònica, de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), han rebut una beca per fer mobilitat internacional de Mútua d’Enginyers. Aquest dimarts va tenir lloc l’acte de lliurament d’aquestes beques, valorades en 1.000 euros cadascuna, que des del 2016 la Mútua d’Enginyers atorga a estudiants d’enginyeria que tenen pensat ampliar estudis o bé fer pràctiques a l’estranger.

L’acte va estar presidit pel vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, acompanyat pel president de Mútua dels Enginyers, Joan Munts, i per la degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, Malu Calle.

Rafael Iborra realitzarà una estada de sis mesos a la Duale Hochshule Baden-Wüttemberg Ravensburg (Alemanya); Juníper Sans la farà a la HZ University of Applied Sciences (Països Baixos), i Sergio López anirà a la Hochschule für Angewandte Wissenschaften d’Hamburg (Alemanya).

Durant l’acte, la degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, Malu Calle, va destacar l’esforç que aquesta Facultat ha fet per promoure les estades internacionals “perquè és un factor important en la formació dels nostres estudiants i perquè en qualsevol procés de selecció es valora la capacitat de fer front a nous reptes i tenir interès per fer coses noves, habilitats que s’adquireixen en aquestes estades”. Aquest afany per fomentar intercanvis, segons Calle, es pot comprovar en el fet que cada vegada hi ha més estudiants que a més de demanar informació del grau que volen estudiar també volen saber les possibilitats que tindran de fer una mobilitat. Calle va agrair a Mútua d’Enginyers aquests ajuts, “ja que el tema econòmic pot ser un escull considerable per a molts estudiants a l’hora de decidir-se a anar a l’estranger”.

Per la seva banda, el president de Mútua d’Enginyers, Joan Munt, va reiterar un any més la voluntat de la mútua d’ajudar els futurs enginyers “perquè tenen la missió de transformar la tecnologia en quelcom útil per a la societat”. També es va mostrar convençut que l’experiència internacional pot ser molt avantatjosa “ja que avui en dia cal saber treballar en equip per poder tirar endavant projectes complexos, sobretot ara que cada vegada hi ha més projectes europeus que necessiten persones amb un gran coneixement d’idiomes i amb experiència a l’estranger”.

El vicerector Josep Bau, en nom de la Universitat, va agrair a Mútua d’Enginyers els ajuts “que en realitat són un premi i un reconeixement a la feina ben feta” i va destacar el fet que en el camp de l’enginyeria, que són graus professionalitzadors amb una inserció ràpida al mercat laboral, “és molt important adquirir l’experiència que ofereix la mobilitat internacional amb vista a posicionar-se millor a l’hora de buscar un lloc de treball”.

Tenir un bon expedient acadèmic

El requisit per accedir a aquestes beques és haver superat el primer curs d’una enginyeria a la UVic-UCC i haver estat seleccionat per fer mobilitat a una universitat estrangera amb qui la Universitat tingui conveni, o a una empresa per a realitzar-hi pràctiques. La comissió avaluadora, formada per membres de La Mútua i de la UVic, assigna les beques en funció de l’expedient acadèmic, la motivació que demostri l’estudiant i l’acreditació del nivell B2 d’una tercera llengua.

La Mútua dels Enginyers va néixer el 1958 com un instrument del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya per poder complir un dels seus manaments estatutaris, “organitzar i desenvolupar la previsió social entre els col·legiats”, en un moment en què la Seguretat Social no donava cobertura als titulats superiors d’enginyeria industrial. De forma anual, atorga beques de mobilitat a estudiants de la UVic-UCC perquè surtin a estudiar a l’estranger.