Estudiants de batxillerat participant en un dels Tallers de Biomedicina

Èxit de participació en la 6a edició dels Tallers de Biomedicina per a alumnes de batxillerat

Després de l'aturada del 2021 per la pandèmia, un total de 140 estudiants de batxillerat de centres educatius de la comarca d'Osona han pogut tornar a participar en els Tallers de Biomedicina que organitza el grup de recerca en Reparació i Regeneració Tissular (TR2Lab). Aquests tallers, que enguany celebren la seva sisena edició, estan liderats per la professora de la Facultat de Medicina i membre del grup de recerca, la Dra. Elisabet Sarri.

Els Tallers de Biomedicina s'integren dins del programa de divulgació científica Biomedicina Educativa: Connexió Universitat-Batxillerat del TR2Lab, que té com a objectiu promoure les vocacions científiques entre les noves generacions de joves. Aquesta activitat ofereix als estudiants de primer i segon curs de batxillerat l'oportunitat de gaudir de l'ambient i les instal·lacions de la Universitat en el context d'una activitat formativa experimental que complementa el currículum de ciències de batxillerat.

Els estudiants participants en els Tallers, que enguany provenien dels centres educatius Vedruna-L'Escorial, Institut Jaume Callís i Col·legi Sant Miquel dels Sants, van assistir a un total de vuit sessions pràctiques els dies 16, 22 i 23 de febrer i 2 de març. La preparació i el desenvolupament d'aquestes sessions van anar a càrrec de la Dra. Elisabet Sarri, la Dra. Elisabet Dachs, la Dra. Laia Bosch i Cristina Martin, investigadores del grup de recerca del TR2Lab.

Aquesta experiència ha permès als estudiants introduir-se en un laboratori de recerca i conèixer dues tècniques habituals de l'àmbit de la biomedicina. El primer taller es va centrar en l'extracció d'ADN in vitro, l'amplificació de zones variables del genoma per PCR i la separació dels fragments per electroforesi en gels d'agarosa. Per altra banda, la segona sessió va estar orientada a la separació in vitro de proteïnes mitjançant electroforesi en gels de poliacrilamida i tinció de les proteïnes als gels amb Comassie blue, per identificar la presència d'albúmina i d'immunoglobulines en sèrum humà.

Aquests tallers compten amb el suport d'un dels ajuts per a l'organització d'activitats en l'àmbit de la divulgació científica i de la formació en matèria de recerca de la UVic-UCC - 2022, convocats pel Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i gestionats per la Unitat de Divulgació Científica.