Un moment del discurs de Joan Turró
Joan Turró

Joan Turró s’acomiada dels directors i caps d’àrea en la 24a trobada de professionals directius de la UVic-UCC

El director general de la Fundació Universitària Balmes, Joan Turró, s’ha acomiadat formalment dels directors i caps d’àrea de les entitats que conformen la UVic-UCC, en el marc de la 24a trobada de professionals directius de la Universitat. En total, una cinquantena de persones de la UVic, UManresa, la Facultat de Medicina i Elisava han participat en la sessió, que ha tingut lloc al Seminari de Vic.

Tot i que no deixarà oficialment el càrrec fins al pròxim 18 de maig, quan hi ha previstes una executiva i un plenari del Patronat de la FUBalmes, Joan Turró ha aprofitat la trobada per fer un balanç de la seva trajectòria professional i dels onze anys al capdavant de la institució, per explicar la decisió de deixar el càrrec i per reflexionar sobre el rol directiu a partir de l’experiència i els aprenentatges adquirits amb els anys.

El colofó perfecte a una vida professional
“És un luxe acabar la meva vida professional en un projecte com aquest, és el colofó perfecte”, ha afirmat Turró segons el qual “en part el que hem pogut fer durant aquests onze anys a la UVic-UCC també ha estat gràcies a les moltes experiències prèvies viscudes, que m’han donat coneixement i bagatge”. De la UVic-UCC, també n’ha dit que és “un projecte realment extraordinari” que s’ha construït sobre la base “d’introduir conceptes i cultures organitzatives que tenen la virtut de potenciar creixements sostenibles i potents”, i ha afirmat que “si no cometem errors, té un futur molt clar i prometedor”.

Turró també ha afirmat haver tingut sempre clar que la seva sortida no coincidiria amb un període electoral i que hauria d’arribar un moment en què tocaria “canviar de projecte, perquè tot té els seus tempos”, que és com ha definit el pas que fa ara.

En el seu parlament també ha tingut paraules de reconeixement per a Creacció, “una perla que la universitat ha ajudat a crear”, i d’agraïment per al Patronat, per a la resta de càrrecs directius de les entitats federades, per als responsables acadèmics i per a les direccions d’àrees i serveis: “me’n vaig extraordinàriament orgullós i content d’haver pogut crear un equip com aquest, amb un talent tan gran”. I ha acabat afirmat: “Em sento part de vosaltres, us portaré al cor i m’alegraré moltíssim cada cop que senti que  heu assolit un èxit nou”.

Un repàs a les línies estratègiques de futur
Com sempre, la trobada s’ha desenvolupat amb l’objectiu de repassar les línies estratègiques de la UVic-UCC a curt, mitjà i llarg termini i, a més del director general de la FUBalmes, hi han intervingut el rector, Josep Eladi Baños; el gerent, Marc Mussons; i els directors generals de la FUBages, Valentí Martínez, de la FESS, Marina Geli, i d’Elisava, Javier Peña.

A més, la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Àngels Piñana, i la delegada del rector per a la Qualitat, Tamara Gastelaars, han fet la presentació “La funció de la qualitat” en el marc de les institucions universitàries i, més en concret, a la UVic-UCC. I Sergio Ponsá i Laia Llenas han presentat el projecte del Centre Tecnològic BETA, del qual són director i subdirectora, respectivament.